آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهم

طا-لبان بیانیه رسمی داد/ هر گونه فعالیت انصار در سرکنسولگری مشهد فاقد اعتبار است

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد: آقای عبدالجبار انصار، جنرال کنسول پیشین افغانستان در شهر مشهد، ایران، پس از پنج سال مأموریت، بر اساس حکم مقامات عالی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افغانستان به تاریخ ۶ جوزای ۱۴۰۳ به مرکز فراخوانده شده است. وی دیگر حق فعالیت به عنوان نماینده دیپلماتیک را ندارد و هرگونه فعالیت دیپلماتیک ایشان فاقد اعتبار بوده و مورد تأیید امارت اسلامی افغانستان نیست.

در این بیانیه آمده است؛ بر اساس قوانین کنوانسیون‌های وین و قوانین داخلی کشورها، ختم وظیفه و فراخواندن مأمورین دیپلماتیک صلاحیت کشور فرستنده بوده و این امر معمول در عرف بین‌المللی می‌باشد. اعتبار و امتیازات و مصونیت‌های دیپلماتیک آقای انصار به محض فراخواندن به پایان رسیده است.

وزارت خارجه طا-لبان گفته است: جنرال کنسول جدید پس از معرفی و تأیید مقامات، در آدرس خدمات به موقع به مراجعین دیپلماتیک پاسخگویی خواهد داشت.

در این بیانیه تاکید شده است که آقای عبدالجبار انصار دیگر حق فعالیت به عنوان نماینده دیپلماتیک را ندارد و هرگونه فعالیت دیپلماتیک ایشان فاقد اعتبار بوده و مورد تأیید امارت اسلامی افغانستان نیست. از این رو، تمامی مراجعین و اتباع افغانستان در این حوزه می‌بایست از خدمات کنسول جدید بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا