آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانجهانحکومتخبر های مهمعدلی قضاییمنطقه

طا-لبان “جابرانصار” سرکنسول مشهد را به فساد‌ اداری متهم کرد

خبرگزاری دید: در پی کشمکش های و اظهارات جنجال برانگیز برای پایان کار یکی از دیپلمات های کشور در نایندگی سیاسی افغانستان در شهر مشهد – ایران، طا-لبان واکنش نشان داده و تاکید داشته اند که ماموریت ” جابر انصار” سر کنسول سابق افغانستان در مشهد توسط حکم نخست‌وزیر به پایان رسیده است. همچنین ذاکر جلالی، از مقامات وزارت خارجه حکومت سرپرست گفته است؛ اولویت‌های وزارت امور خارجه افغانستان مبارزه جدی در برابر فساد اداری است و مسأله اصلی در مشهد فساد اداری است که سرکنسول قبلی سهم قابل ملاحظه در آن داشته است.

جلالی در خصوص انتصاب دیپلمات جدید نیز گفت: تا اعزام دیپلمات جدید از افغانستان، قرار است یک نفر از سفارت افغانستان در تهران یا دبیر اول کنسولگری جایگزین وی شود.

این مقام طا-لبان تاکید کرد: قطع نظر از اینکه چه کسی جایگزین وی خواهد شد اما پایان ماموریت جابر انصار کاملا به حکومت افغانستان مرتبط است. جلالی در پایان خاطرنشان کرد که امیدواریم با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران موضوع به خوبی حل شود.

پیش از این ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره خبرهای منتشر شده در مورد تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفته بود: انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا