آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان حمله بر فیض‌الله جلال را شایعه خواندند

خبرگزاری دید: معاون سخنگوی طا-لبان ادعای حمله نیروهای طا-لبان بر استاد فیض‌الله جلال را شایعه خوانده است. استاد جلال به تازگی در یک برنامه تلویزیونی به صراحت از طا-لبان انتقاد کرده بود.

احمد‌الله وثیق معاون سخنگوی طا-لبان در توییترش نوشته ‌است که استاد جلال در یک تماس تیلفونی ادعای حمله علیه‌ خود را تکذیب کرده ‌است.
آقای جلال به تازگی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به شدت از طا-لبان انتقاد کرده ‌است. او اشرف‌غنی رییس جمهور پیشین را به دلیل واگذاری قدرت به طالبان، متهم به خیانت ملی کرده که با روحیه «قومی» و «پشتون‌والی» حکومت را تسلیم طا-لبان کرد.
این استاد دانشگاه کابل همچنین گفت که طا-لبان باید خود را اصلاح کرده و به زورگویی پایان دهند.
آقای جلال از حرف‌های تند علیه محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طا-لبان در قطر که در این گفت‌وگو حضور داشت استفاده کرد و وردک را «گوساله» خواند.
این استاد دانشگاه کابل همچنین برخی از مقامات حکومت پیشین را به پشتونیزه کردن شمال افغانستان متهم کرده و ادعا کرد که در گذشته روزانه صدها موتر مملو از پشتون‌های جنوب به بهانه شیره‌کشی مزارع تریاک، به شمال افغانستان منتقل می‌شدند.
محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طا-لبان نیز به طور تلویحی تعادل و سلامت روانی آقای جلال را زیر سؤال برد و از مجری برنامه خواست تا انسان‌های متعادل و سالم را به میز گرد دعوت کند.
شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم نسبت به سلامت جانی آقای جلال و خطر بازداشت یا ترور او ابراز نگرانی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا