آخرین اخبارافغانستان

طا-لبان: دانشگاه‌ها در مناطق گرم سیر به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری دید: وزارت تحصیلات عالی طا-لبان می‌گوید که روند تدریس در دانشگاه‌های دولتی در مناطق سردسیر و گرم‌سیر کشور طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.


عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طا-لبان، در یک نوار ویدیویی که از سوی وزارت تحصیلات عالی نشر شده، می‌گوید که تلاش‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها جریان دارد.
به گفته او، براساس زمان‌بندی وزارت تحصیلات عالی دانشگاه‌های دولتی در مناطق گرم‌سیر به تاریخ ۱۳ دلو آغاز و سمستر جدید پس از پایان «سه هفته درس تجدیدی» و امتحان‌ها در اول حمل سال ۱۴۰۱ خورشیدی آغاز خواهد شد.
به همین ترتیب دانشگاه‌های دولتی در مناطق سردسیر کشور به تاریخ ۷ حوت آغار و سمستر جدید پس از «سه هفته درس تجدیدی» و امتحان‌ها به تاریخ ۲۷ حمل آغاز خواهد شد.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست طا-لبان هم‌چنان افزود که روند ثبت نام داوطلبان آزمون کانکور سال ۱۴۰۰ خورشیدی هم‌زمان با آغاز سمستر جدید در مناطق سردسیر و گرم‌سیر آغاز خواهد شد.
عبدالباقی حقانی در پیوند به حضور دانشجویان دختر و چگونگی شرایط حضور آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی چیزی نگفت، اما از مسئولان دانشگاه‌ها خواست که شرایط لازم را برای آغاز روند تدریس فراهم کنند.
حضور زنان و دختران در مکتب‌ها و دانشگاه‌ها، از خواست‌های مهم زنان افغانستان و جامعه جهانی است، اما مشخص نیست که حکومت سرپرست طا-لبان زمینه فراگیری دانش را برای زنان فراهم می‌کند یا خیر.
دانشگاه‌های دولتی پس از سقوط حکومت پیشین به روی دانشجویان مسدود شد و طی چند ماه اخیر هزاران دانشجو از فراگیری دانش محروم مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا