آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانسیاست

طا-لبان در باره لغو نشست خبری فدراسیون خبرنگاران توضیح دادند

خبرگزاری دید: به‌ دنبال واکنش‌ها به لغو نشست خبری فدارسیون خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای در کابل، طا-لبان در این باره وضاحت داده و گفته‌اند که فعالیت همزمان دو فدراسیون را مناسب نمی‌دانند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان امروز جمعه (۸ دلو) در رشته‌توییتی نوشته است که یک فدراسیون فعال رسانه‌ها که رسانه‌های زیاد فعال در آن عضویت دارند، از قبل در کابل وجود داشت.
مجاهد همچنین نوشته است که اعلان فدراسیون دوم و عضویت دادن «رسانه‌هایی که سال‌ها پیش فعالیت‌شان متوقف شده و یا مسئولان‌شان از کشور فرار کرده‌اند، را گام مناسب نمی‌دانیم».
سخنگوی طا-لبان استدلال کرده است که این کار سبب رقابت ناسالم میان رسانه‌ها می‌شود.
به‌ گفته‌ او، اگر رسانه‌های متوقف‌شده مانند رسانه‌های فعال دیگر خواهان فعالیت هستند، باید جوازهای پایان‌ یافته‌ ‌شان را تمدید، مالیات‌شان را پرداخت و در چوکات قانون رسانه‌ها به‌گونه‌ واقعی و سالم فعالیت کنند.
این درحالی است که روز چهارشنبه هفته‌ جاری قرار بود فدراسیون خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای نتايج نخستين سروی حاوی معلومات راجع به وضعیت خبرنگاران، دست‌رسی به معلومات و ضرب‌و‌شتم خبرنگاران از پانزدهم آگست ٢٠٢١ تا امروز را در یک نشست خبری با رسانه‌ها شریک کند، اما زیر فشار طا-لبان و به دستور شفاهی این گروه نشست را لغو کرد.
لغو این نشست خبری واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا