آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان هدف دیدار با هیئت امریکایی را «رفاه» مردم خواندند

خبرگزاری دید: پس از اعلام اولین دیدار نمایندگان امریکا و طا-لبان در قطر، طا-لبان گفتند که به دنبال روابط حسنه با همسایگان و امریکا هستند و هدف از آن راه مردم و تثبیت نظام است.


احمدلله وثیق عضو کمیته فرهنگی طا-لبان در پیامی در توییتر نوشت: برای بقای نظام و رفاه مردم افغانستان، طا-لبان به دنبال روابط خوب و مثبت با همسایگان خود و با امریکا است.
وی افزود: تلاش‌های جدی در حال انجام است و نتایج آن مفید خواهد بود.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده است که یک هیئت امریکایی قرار است روزهای شنبه و یک شنبه هفته جاری در دوحه پایتخت قطر با مقامات ارشد طا-لبان دیدار و رایزنی کند.
هیئت امریکایی از وزارت خارجه، سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و سازمان کمکهای خارجی این کشور خواهد بود و قرار است با طا-لبان درباره مجوز خروج امن باقیمانده اتباع امریکایی در افغانستان رایزنی کند و همچنین به طا-لبان برای آزادی مارک فریچز که واشنگتن مدعی است توسط طا-لبان ربوده شده است فشار بیاورد.
دستور کار دیگر این مذاکرات متعهد کردن طا-لبان به وعده‌ها برای مقابله با عناصر القاعده و دیگر گروه‌های افراطی در افغانستان است.
دولت امریکا میگوید که همچنان ده‌ها شهروند امریکایی در افغانستان باقی مانده اند و موفق به خروج از این کشور نشده‌اند.
خروج سراسیمه و با عجله امریکا از افغانستان که بسیاری از تحلیلگران آن را فرار ارتش ایالات متحده از افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ بی حاصل خوانده‌اند علاوه بر قربانی کردن ده‌ها نفر در میدان هوایی کابل باعث جا ماندن بسیاری از اتباع امریکایی و غربی در این کشور شد و انتقادات زیادی را علیه دولت واشنگتن برانگیخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا