آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان: ۷ ثور را تقبیح می‌کنیم، هشت ثور را روز پیروزی مردم افغانستان می‌دانیم

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان در پیامی به مناسبت هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین می‌گوید که کشورهای متجاوز از این رویداد باید درس گرفته باشند.


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان گفته است که امیدوارند کشورهای متجاوز درس‌های زیادی برای آینده آموخته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با افغانستان و مردم این کشور را در پیش نگیرند.
سخنگوی طالبان گفته است که آنان اراده‌ تجاوز بر حریم و خاک هیچ کشوری را ندارند و از سایر کشورها نیز «امید احترام متقابل و زندگی در سایه امن را داریم».
در بیانیه‌ سخنگوی طا-لبان که امروز پنج‌شنبه ( ۸ ثور) منتشر شده، گفته که مردم افغانستان در مبارزه با شوروی تلفات سنگینی را متحمل شدند و نزدیک به یک‌ونیم میلیون نفر کشته و میلیون‌ها نفر دیگر با مشکلات مواجه‌ شدند.
سخنگوی طالبان گفته است که سرانجام گروه‌های جهادی پس از ۱۴ سال، توانستند «پدیده شوم کمونیزم» و اشغالگران شوروی را شکست دهند.
مجاهد هشت ثور هجری شمسی را روز پیروزی، آزادی و نجات مردم افغانستان خوانده که به‌ گفته‌ او، مردم افغانستان «از اژدهای کمونیزم نجات یافت».
او گفته است که طا-لبان کودتای هفت ثور را تقبیح می‌کنند و پیروزی مجاهدین را تجلیل و آن‌را روز آزادی می‌دانند.
در هشتم ثور ۱۳۷۱ مجاهدین حکومت کمونیستی وقت را سرنگون کردند؛ اما این پایان جنگ در کشور نبود و سرآغاز جنگ‌ خونین تنظیمی میان گروه‌های مجاهدین شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا