آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

امنیت ملی:

طراح حمله بر دفتر امرالله صالح بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که یکی از طراحان حمله بر دفتر امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری را بازداشت کرده است.

آرشیف


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست عمومی امنیت ملی امروز دوشنبه (۱۶ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفت، عبیدالله که با نام‌های مستعار فاروق، بلال و ابراهیم به دستور شبکهٔ حقانی عمل می‌کرد، در جریان عملیات نیروهای ویژهٔ امنیت ملی در ناحیه سوم شهر کابل بازداشت شد.
بر اساس معلومات این ریاست، عبیدالله در سال ۱۳۹۶ در شهر پشاور پاکستان با شبکهٔ حقانی پیوست و تعلیمات نظامی را در یکی از کمپ‌های این شبکه فراگرفت.
اعلامیه حاکی است که این فرد نخست در تلاش حملهٔ انتحاری بر جبار قهرمان بود، اما پس از کشته شدن آقای قهرمان، او برای حمله بر آقای صالح، به روند سبز پیوست و حملهٔ انتحاری را در دفتر او راه اندازی کرد.
در (ماه اسد) سال ۱۳۹۸خورشیدی دفتر آقای صالح در شهر کابل مورد حملۀ مهاجمان مسلح قرار گرفت که در آن رویداد ۲۰ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند و خود آقای صالح نیز به گونۀ سطحی زخم برداشته بود.
ریاست امنیت ملی گفته است که عبیدالله دستور حمله بر کاروان موترهای رییس جمهور، معاونینش، رییس شورای عالی مصالحه ملی، رحمت‌الله نبیل، فعالان جامعهٔ مدنی، مسئولین رسانه‌ها و افراد بانفوذ را از شبکهٔ حقانی دریافت کرده بود.
او در این اواخر طرح حملهٔ انتحاری بر سیلی غفار، یکی از فعالین مدنی را نیز ریخته بود، اما پیش از انجام آن بازداشت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا