آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهانسیاست

طرح امریکا برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان از سوی ملل متحد تصویب شد

خبرگزاری دید: قطعنامه پیشنهادی امریکا برای سهولت در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان با اتفاق آرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد.

روز گذشته(چهارشنبه ۱ جدی) شورای امنیت سازمان ملل متحد به طرح امریکا برای سهولت در کمک رسانی برای مردم افغانستان رای داد.
در قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد برای امدادرسانی به افغانستان، معیارهایی برای عدم دسترسی طا-لبان به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی در نظر گرفته شده است. با این حال طالبان از این قطعنامه به عنوان «گام خوب» استقبال کرده است.
قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل، نخستین گام این نهاد بین‌المللی پس از ماه‌ها کشمکش بر سر چگونگی جلوگیری از یک فاجعه انسانی در پی بحران اقتصادی در افغانستان از زمان روی کار آمدن دوباره طا-لبان در این کشور است.
بر اساس این قطعنامه، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برای یک دوره یک ساله بدون آنکه تحریم‌های بین‌المللی علیه نهادهای مرتبط با طا-لبان را نقض کند، به این کشور ارسال می‌شوند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طا-لبان با قدردانی از این اقدام شورای امنیت سازمان ملل که «می‌تواند به وضعیت اقتصادی افغانستان کمک کند»، ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه به رفع تحریم‌های «فلج‌کننده اقتصادی و بانکی» اعمال شده بر نهادهای مرتبط با این گروه، سرعت بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا