آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

طرح تولید برق حرارتی از زغال سنگ تایید شد

طرح ابتدایی تولید برق از زغال سنگ از سوی ریاست جمهوری تایید شده و اداره کل برق با وزارت معادن و پترولیم توظیف شدند تا فاز عملی طرح مذکور را امکان سنجی کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت معادن و پترولیم، طرح ابتدایی تولید برق از زغال سنگ را تهیه کرده که ریاست جمهوری آن را تایید کرد.
در طرح متذکره، درمورد ذخایر زغال سنگ، تولید ۳۵۰۰ میگاوات برق حرارتی از زغال سنگ، پنج ساحه پیشنهادی در چهار ولایت برای مطالعات امکان سنجی و فواید اقتصادی برق حرارتی به اقتصاد کشور و مردم، معلومات مفصل تذکر یافته است.
وزارت معادن و پترولیم در خبرنامه‌ای نوشته است که در این رابطه، جلسه‎‌ای به رهبری محمد هارون چخانسوری وزیر معادن و پترولیم، با اشتراک عطاءالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه گذاری اداره امور ریاست جمهوری، داود نورزی رئیس اجراییوی د افغانستان برشنا شرکت و نمایندگان تخنیکی ادارات متذکره، صورت گرفت.
به ‎منظور تحقیقات امکان سنجی طرح متذکره و ترتیب نمودن بسته‌های سرمایه گذاری، تیم کاری از کارمندان وزارت معادن و پترولیم، واحد تسهیل سرمایه گذاری و شرکت برق، تشکیل گردید.
گفتنی است که افغانستان از ناحیه کمبود انرژی برق شدیداً در تنگنا قرار دارد و برق وارداتی نیز علاوه بر گزار بودن بهای آن، همواره قطع و وصل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا