آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

اندرابی:

طرح میثاق امنیتی «ملیشه سازی» نیست/ ۱۰ هزار تن در شش ماه گذشته بازداشت شده است

محمد مسعود اندرابی سرپرست وزیر امور داخله کشور گفته است که از ۱۰ هزار نفری که در جریان شش ماه گذشته توسط پولیس بازداشت شده‌ است، بیش‌ترشان جوانان بین ۱۲ تا ۲۵ ساله بوده‌اند. او تاکید کرد که میثاق امنیتی «ملیشه سازی» نیست.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در نشست عمومی امروز دوشنبه (۲۴ سنبله) مجلس نمایندگان گفته است که از ۱۰ هزار نفری که در جریان شش ماه گذشته توسط پولیس بازداشت شده‌اند، بیش‌ترشان جوانان بین ۱۲ تا ۲۵ ساله بوده‌اند.
مجلس نمایند‌گان در این نشست محمد مسعود اندرابی و احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی را در پیوند به طرح «میثاق امنیتی» استجواب کرده بود.
سرپرست وزارت امور داخله با اعلام این‌که در شش ماه ۱۰ هزار نفر بازداشت شده و بیش‌تر آن‌ها جوانان بوده‌اند، گفت که جامعه با یک معضل اجتماعی روبه‌رو است.
طبق معلومات محمد مسعود اندرابی، این افراد از سراسر کشور بازداشت شده‌اند.
او تأکید کرد که برای رفع این معضل به بسیج سایر نهادها نیاز است.
اندرابی در پیوند به طرح میثاق امنیتی گفت که در این طرح تلاش شده است تا روابط پولیس با مردم سازمانی شود.
او تأکید کرد که هدف این طرح مسلح سازی نیست و به کسی سلاح داده نمی‌شود، اندرابی افزود که مخالف «ملیشه‌سازی» است.
از جانب دیگر، احمدضیا سراج سرپرست امنیت ملی در نشست استجوابی مجلس نمایندگان گفت که در طرح میثاق امنیتی با مردم و ملا امامان برای تأمین امنیت از نزدیک کار می‌شود.
او این طرح را قراردادی بین دولت و ملت برای تأمین امنیت توصیف کرد.
علی‌رغم توضیحات دو مقام بلندپایه امنیتی، اعضای مجلس نمایندگان در این نشست اصرار داشتند که طرح میثاق امنیتی «ملیشه‌سازی» و «مسلح‌سازی» است، نمایند‌گان مردم در مورد پیامد این طرح به حکومت هشدار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا