آخرین اخباراجتماعافغانستان

طرح ولایت کابل برای فعالیت اصناف در جریان مبارزه با کرونا از سوی کابینه تایید شد

تدابیر پیشنهادی ولایت کابل برای مدیریت فعالیت اصناف در جریان کارزار مبارزه با ویروس کرونا، از سوی کابینه تایید شده است.

تدابیر پیشنهادی ولایت کابل برای مدیریت فعالیت اصناف در جریان کارزار مبارزه با ویروس کرونا، از سوی کابینه تایید شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد یعقوب حیدری والی کابل امروز پنجشنبه (۱جوزا) می‌گوید: تدابیر پیشنهادی کمیته مبارزه با ویروس کرونا مربوط به ولایت کابل، برای چگونگی فعالیت اصناف و تردد وسایط در شهر کابل برای تطبیق آن پس از عید فطر، امروز از سوی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان تایید شد.
محمد یعقوب حیدری که در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد افزود: بر اساس تدابیر پیشنهادی تایید شده، دکان‌های خواربار، خبازی‌ها، میوه تازه، ترکاری فروشی‌ها، دواخانه‌ها، شفاخانه‌ها، مراکز صحی، قصابی‌‌ها، موسسات کمک رسان داخلی و خارجی، بانک‌ها، تانک های تیل و گاز فروشی‌ها، می‌توانند با رعایت رهنمودهای وزارت صحت عامه، به عرضه خدمات ادامه دهند.
او افزود: رستورانت‌هایی که در داخل هوتل مشتری ندارند اما غذا می‌فرستند، می‌توانند با رعایت رهنمودهای وزارت صحت عامه خدمت عرضه کنند.
والی کابل گفت: دکان‌های وسایل و لوازم برقی، فلزکاری‌ها، نجاری‌ها، موبایل فروشی‌ها، ورکشاپ‌ها و ترمیمگاه‌ها، موتر فروشی‌ها و دست فروشان در یک محل مشخص روزانه از ساعت۲ بعد از ظهر با رعایت رهنمودهای وزارت صحت عامه تا ساعت ۵ عصر به کارشان ادامه دهند.

والی کابل گفت: میوه خشک فروشی‌ها، لباس فروشی‌ها، کفش فروشی‌ها، قرطاسیه فروشی‌ها، تکت فروشی‌ها، عکاسی‌ها، بزازی‌ها و فروشگاه‌های مواد شوینده از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۲:۰۰ بعد از ظهر با رعایت رهنمودهای صحی می‌توانند فعالیت کنند.
او گفت: اصناف خرد وکوچک از ساعت ۱۲ تا ۵ عصر، خیاطی‌ها از ساعت ۶ عصر تا ۸ شب، زرگری ها سه روز تاق در هفته و از ساعت ۲ تا ۸ شام و وکلای مدافع، بنجاره فروشی‌ها، سیمساری، آرایشگاه‌ها وسلمانی‌ها از ساعت ۲ تا ۸ شام می‌توانند فعالیت کنند.
او افزود: مندوی‌ها چون باغ قاضی، پل باغ عمومی، بازار لیسه مریم، سرای شمالی و سایر عمده فروشی‌ها طور منظم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ ظهر با رعایت رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه می‌توانند فعالیت داشته باشند.
والی کابل در مورد فعالیت وسایط گفت که بر اساس تدابیر پیشنهادی آمبولانس‌ها، اطفائیه‌ها، وسایط دولتی، وسایط داکتران و کارکنان صحی، دیپلمات‌ها، مقامات بلند رتبه دولتی، وکلای پارلمان، کارمندان شبکه‌های مخابراتی، شبکه‌های تلویزیونی و خبرنگاران می‌توانند در صورت نیاز با رعایت رهنمودهای وزارت صحت عامه تردد نمایند.
او تاکید کرد که سیر و گشت بس‌ها و وسایطی که بیش از ۳ مسافر انتقال می‌دهند ممنوع است.

حیدری گفت: وسایط تناژ بلند از ساعت ۰۹:۰۰ شام تا ۰۵:۰۰ صبح با رعایت رهنمودهای وزارت صحت عامه می‌توانند تردد کنند.
او افزود: وسایط تیز رفتار کوچک که نمبر آخر پلیت آن‌ها جفت باشد روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه و وسایطی که نمبر آخر پلیت آنها طاق است در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه می‌توانند تردد نمایند.
والی کابل تاکید کرد در تهیه تدابیر پیشنهادی در جریان مبارزه با ویروس کرونا، تعهد نمایندگان اصناف وجود دارد ودر صورت بی‌توجهی به این تدابیر و عدم رعایت شرایط آن، قیود سخت تر خواهد شد.
او از باشندگان کابل تقاضا کرد که برای جلوگیری وکاهش شیوع ویروس کرونا، در روز های عید در خانه بمانند زیرا از ساعت ۵ صبح تا شام، تمام مسیرهای شهر کابل به روی وسایط مسدود می‌گردد و پولیس از تردد غیر ضروری جداً جلوگیری می‌نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا