آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهخبر های مهم

طرح «کابل جدید» از سر گرفته می‌شود

وزارت شهرسازی و اراضی کشور می‌گوید که پروژه ساخت شهر «کابل جدید» پس از یک وقفه نسبتاً طولانی، دوباره آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، طرح ایجاد شهر کابل جدید در منطقه ده سبز در اوایل دوره حامد کرزی ریخته شده ‌بود، اما حکومت در این سال‌ها موفق به پیشبرد این طرح بزرگ شهرسازی نشده‌‌است،
گفته می‌شود که از مشکلات اصلی در زمینه اجرای این طرح، خریداری و استملاک زمین‌های مردم در محدوده ده سبز است.
با این حال، محمود کرزی سرپرست وزارت شهرسازی گفته‌ است که طرح‌هایی برای اجرایی‌شدن این پروژه بزرگ شهرسازی در دست دارد تا موانعی را که چندین سال مانع اجرای پروژه شده از سر راه بردارد.
وی تصریح می‌کند که برای خرید زمین‌هایی که در محدوده این طرح قرار دارد، در نظر دارد تا مالکان این زمین‌ها را در این پروژه شهرسازی سهیم سازد.
او می‌گوید که استملاک زمین‌های شخصی برای اجرای این پروژه، یک کار بی‌نتیجه است و به‌جای آن باید مالکان در این شهر جدید سهیم ساخته شوند.
سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی با بیان‌ این‌که که بیش‌تر زمین‌ها در مسیر شهر کابل جدید، دولتی است، گفته: در جاهایی که زمین‌های شخصی است، آن‌ها را شریک ساخته و کار را به پیش می‌بریم.
ماسترپلان یا نقشه کابل جدید، در مساحت حدود ۷۵۰ کیلومتر مربع زمین در نظر گرفته شده که حدود ده سال پیش از سوی مهندسان جاپانی نهایی شد.
گفته می‌شود که کابل جدید، بزرگ‌ترین پروژه شهری در تاریخ معاصر کشور است. با اجرای این طرح مشکل تراکم جمعیت در پایتخت حل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا