آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

طرفداران جنرال دوستم در فاریاب اعتراض کردند


امروز صدها تن از طرفداران جنرال عبدالرشید دوستم، معاون نخست رییس‌جمهور در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب اعتراض مدنی کردند.
باشندگان فاریاب در این همایش تحت نام “ما حساب رای خود را می‌خواهیم”، به حکومت وحدت ملی هشدار داده، گفتند: طوری‌که بخاطر ایجاد حکومت وحدت ملی به پای صندق‌های رای رفته‌ایم، همچنان حساب رای‌ خود را نیز از حکومت خواهیم گرفت.
اعتراض‌کنندگان فاریابی می‌گویند که هرگاه صلاحیت‌های معاون اول پس داده نشود، حکومت وحدت ملی مشروعیت دینی و قانونی ندارد.
طرفداران جنرال دوستم حکومت وحدت ملی را حکومت فاشیستی خوانده، گفتند: مردم بخاطر دادخواهی و حساب رای‌شان تا دروازه ارگ خواهند رفت.
اعتراض‌کنندگان در فاریاب همچنان گفتند که رییس‌جمهور در جریان سه سال حکومت‌داری‌اش در بخش و تطبیق قانون و حکومت‌داری خوب ناکام بوده است.
از سوی هم طرفداران جنرال دوستم شیوه حکومت‌داری رییس جمهور غنی را به دوره پادشاهی شاه شجاع نسبت داده، گفتند: طوری‌که در دوره پادشاهی شاه شجاع ظلم و بی‌عدالتی به اوج خود رسیده بود، اکنون نیز ظلم و بی‌عدالتی در برابر اقوام مختلف کشور از سر گرفته شده است.
با این‌همه، اعتراض‌کنندگان فاریابی در یک قطعنامه ۱۴ ماده‌‌ای خواستار تطبیق قانون، انکشاف متوازن، تامین امنیت، اصلاحات در نهادهای دولتی و تامین عدالت اجتماعی شدند.
پیش از این نیز طرفداران جنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی و معاون نخست رییس‌جمهور در ولایات جوزجان، سرپل و بلخ طی همایش‌هایی، خواستار حساب رای‌شان از حکومت شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا