افغانستانبرگزیده

طی سال جاری ۳۰۰ تن در هرات ترورشد‌ه‌اند

بلند رفتن آمار ترورها در ولایت هرات نگرانی شهروندان این ولایت را بیشتر از پیش به همراه داشته است و این شهروندان، دیگر هرات را جای امنی برای خودشان احساس نمی‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، ترورهای پی‌درپی در ولایت هرات، باعث ایجاد وحشت و نگرانی در بین شهروندان این ولایت شده و شهروندان، حکومت مرکزی را متهم به کم‌کاری و بی‌توجهی در قسمت تامین امنیت شان می‌کنند.
برخی از شهروندان هرات در محاصبه با خبرگزاری دید گفتند که ما هراتیان بارها صدای اعتراض خود را نسبت به افزایش ترورهای مسلحانه در سطح شهر بلند کردیم و از حکومت تقاضای تامین امنیت نمودیم، اما حکومت مرکزی در این قسمت بی‌توجه بوده‌است.
کبیر احمد ایثار، سخنگوی مجمع مشورتی هرات می‌گوید: طی سال جاری ۳۰۰ تن در این ولایت ترورشدند، که ۵۰ تن آنها جان خود را از دست داده است.
وی تاکید می‌کند که حکومت مرکزی در قسمت تامین امنیت هرات توجه ندارد و همه‌روزه شاهد ترور افراد ملکی و نظامی در این ولایت هستیم و مردم حق دارند، نگران از این وضعیت باشد.
از سوی هم، اما مسوولان امنیتی هرات می‌گویند که ارگان‌های کشفی و استخباراتی این ولایت به صورت جدی در حال کار بوده و در پی پیدا نمودن باندهای اصلی که ترورها را سازماندهی می‌کنند، هستند.
عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پولیس هرات می‌گوید: عاملین بیشتر رویدادهای تروریستی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌است.
وی همچنان از بازداشت یک باند تروریستی در روزهای اخیر نیز خبر داد.
براساس اظهارات ولی‌زاده، در طول یک ماه گذشته نیروهای امنیتی هرات ۲۷۰ تن را به اتهام جرم‌های مختلف جنایی، بازداشت کرده‌اند که شماری از آنان را تروریستان مسلح تشکیل می‌دهند.
گفتنی است که همواره پولیس هرات از بازداشت سارقان مسلح و افراد متهم به حملاتی تروریستی و جرایم مختلف جنایی در این ولایت خبر می‌دهد، اما باز هم آمار وقوع این‌گونه رویدادها کاهش نیافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا