آخرین اخبارجهانمنطقه

ظریف: ایران و امریکا باید نگاه خود را به آینده معطوف کنند


وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این‌که ایران و امریکا باید با وجود اختلافات گذشته، نگاه خود را به آینده معطوف کنند، گفت که هیچ تماسی بین وی و وزیر امور خارجه امریکا وجود ندارد، اما این به معنای غیرممکن بودن ارتباط نیست.
به نقل از آناتولی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به نیویورک با حضور در نشست شورای روابط خارجی در پاسخ به سوالات ریچارد هاس، رییس این شورا و نخبگان حاضر در این نشست گفت که ایران و امریکا باید با وجود اختلافات گذشته، نگاه خود را به آینده معطوف کنند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه ایران، ظریف بیان کرد:” ما پس از سال‌ها اختلاف توانستیم به توافقی برسیم که حاصل فرایندی چندجانبه بود. ایران و امریکا در این فرایند، مهم‌ترین نقش را ایفا کردند، اما این توافق، توافق بین تهران و واشنگتن نیست؛ بلکه توافقی چندجانبه است. ما وقتی توافق هسته‌ای را امضا می‌کردیم هم گفتیم که برجام، پایه و اساس است، نه سقف”.
ظریف در ادامه تاکید کرد:” اقدامات امریکا این تصور را در ایران به وجود می‌آورد که ایالات متحده هیچ‌گاه دست از خصومت علیه ایران برنمی‌دارد. با این حال من تصور می‌کنم می‌توان این مسئله را حل کرد، هر چند که تاریخ سر جای خود باقی است و نمی‌توانیم کار خاصی در مورد آن انجام دهیم”.
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال دیدارش با وزیر امور خارجه امریکا گفت:” هیچ تماسی بین من و آقای تیلرسون وجود ندارد. اما این به معنای غیرممکن بود این ارتباط نیست، چرا که همیشه امکان تعامل در خصوص توافق هسته‌ای وجود داشته است”.
ظریف همچنین گفت که “اواخر این هفته، آن‌ها(نمایندگان ایران و ۱+۵) در کمیسیون مشترک برجام در وین جلسه می‌گذارند تا به شکایت‌های ما از بدعهدی امریکا رسیدگی کنند. بنابراین، امکان تعامل بین ایران و امریکا وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنم از این امکان بهره‌مند شویم. اما قطعاً شرایط مثل دولت قبلی امریکا نیست که من و جان کری بیش از هرکس دیگری برای دیدار با هم وقت می‌گذاشتیم”.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا