آخرین اخبارافغانستانسیاست

اولیای مکاتب افغان :

ظلمی که بالای مکتب افغان‌-ترک در شبرغان شد، دیکتاتوری است

اعضای کمیته مکاتب افغان- ترک در واکنش به حمله پولیس شبرغان بالای مکتب افغان – ترک، خطاب به حکومت می‌گویند: ظلمی که بالای شاگردان مکتب افغان- ترک در ولایت جوزجان شده است، کسی در خواب دیده نمی‌توانست.



اعضای کمیته مکاتب افغان- ترک در واکنش به حمله پولیس شبرغان بالای مکتب افغان – ترک، خطاب به حکومت می‌گویند: ظلمی که بالای شاگردان مکتب افغان- ترک در ولایت جوزجان شده است، کسی در خواب دیده نمی‌توانست.
به گزارش خبرگزاری دید، اولیای مکاتب افغان- ترک امروز یکشنبه طی نشست خبری درکابل، از عملکرد حکومت در برابر مکاتب افغان-ترک سخت انتقاد کرده و خطاب به حکومت گفت: از نیرو های امنیتی در برابر تجاوزگران کار بگیرید نه در برابر معارف.
حوالی ساعت ۱۱ بجه شب ششم ماه جاری، لیسه ذکور افغان- ترک درولایت جوزجان توسط نیروهای امنیتی محاصره شده و مانع ورود و خروج مسئولان و شاگردان مکاتب افغان – ترک شدند.
یوسف پشتون رئیس کمیته اولیای افغان – ترک گفت: قدرت قانونی باید در خدمت نسل آینده قرارگیرد نه برعلیه آن و معارف هم باید از مداخله سیاسی و نظامی دور باشد.
آقای پشتون با بیان این که ما ازقانون تجاوز کرده نمی‌توانیم گفت: مداخله اشخاص غیر قانونی در چهل سال گذشته به جز از خیانت هیچ ثمره دیگر نداشته است.
آقای پشتون حمله برمعارف را حمله برنسل جدید خوانده گفت: حمله بالای مکتب افغان – ترک در ولایت جوزجان حمله برآینده کشور و نسل جدید است که هدفی جز دوری نسل ما ازمعارف و دانایی چیز دیگری ندارد.
یوسف پشتون با انتقاد تند ازسفارت ترکیه گفت: مداخله سفارت ترکیه بدون اجازه حکومت و اولیای مکاتب افغان – ترک درقبال نسل ما نهایت سوء استفاده است.
رییس کمیته اولیای مکاتب افغان – ترک از رییس جمهور غنی می‌خواهد که جلو اشخاصی را که دست به اقدامات غیر قانونی می‌زنند بگیرد.
عبدالشکور دادرس معاون کمیته اولیای مکاتب افغان – ترک دست خود را به سوی تصویر دختری که درمکتب افغان – ترک در ولایت جوزجان زخمی شده بود، دراز کرده گفت: جامعه جهانی در راس آن امریکا ۱۸ سال شعار حقوق زن را سر داد، حالا بیا ببینید که کی حقوق زن را مراعات می‌کند.
آقای دادرس خطاب به جامعه جهانی و حکومت افغانستان گفت:« شرم آور است خجالت بکشید اگر کسانی که این ظلم را در حق متعلمین مکاتب افغان- ترک کرده است محاکمه نکنید شعار تان دروغ است دروغ است.»
این سومین حمله نظامی بالای مکاتب افغان- ترک از سوی حکومت است که بعد از کودتای نظامی نا فرجام در ترکیه اتفاق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا