آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

مجمع علما و متنفذین:

عاشورا بدون محدودیت برگزار می‌شود/ خون امام حسین باعث بقای اسلام شد

مجمع علما و متنفذین اهل تشیع افغانستان می‌گوید که مراسم عاشورای حسینی به سان سال‌های گذشته با شکوه برگزار خواهد شد. این مجمع بیان کرده که امام حسین با ریختن خونش باعث بقای دین اسلام شد.

مجمع علما و متنفذین اهل تشیع افغانستان به مناسبت دهه عاشورا برنامه‌ای را تحت عنوان «عاشورا، تقویت وحدت ملی، حفظ نظم عامه، تقریب مذاهب و تحکیم‌ نظام اسلامی» برگزار کرد.

سید حسن فاضل زاده رییس مجمع علما و متنفذین اهل تشیع افغانستان گفت که مولوی عبدالکبیر سرپرست ریاست‌الوزرا امارات اسلامی در دیداری که با مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان داشته، گفته که محدودیت در برگزاری مراسم عاشورا وجود ندارد.

آقای فاضل‌زاده افزود که گزارش‌ها در مورد محدودیت‌های مکانی در مورد برگزاری عاشورا حقیقت ندارد و مردم پرشور و با اشتیاق عاشورا را تجلیل خواهند کرد.

وی همچنان گفت که خون اهل‌بیت پیامبر اسلام باعث استمرار و بقای اسلام شد و تنها هدف این قیام‌ها هدایت مردم و حفظ ارزش‌های اسلامی بوده است. قیام امام حسین در طول تاریخ برای بشریت بوده، هرگز برای قوم و مذهب خاصی نیست.

آقای فاضل‌زاده افزود که ماه محرم و ماه صفر در تاریخ اسلام بهترین فرصت بوده که مردم با برگزاری مراسم عاشورا برای گسترش اسلام تلاش کنند. در کنار این دو ماه خون شهدای که از قیام حسینی الگو گرفته بودند و برای آزادی اسلامی به شهادت رسیدند نیز از دلایل حفظ ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ بشریت است. مردم افغانستان نیز بارها علیه استعمار و استثمار از قیام امام حسین الگو گرفتند و ابر قدرت‌های جهان را شسکت دادند.

وی همچنان در بخش دیگر از سخنانش از مردم خواست که به صورت پرشور و با انگیزه عاشورای حسینی را برگزار کنند و در بخش تامین امنیت مراسم عاشورا با نیروهای امارت اسلامی همکاری کنند.

از سویی هم، عطاالله شاه صادق آقاسی رییس اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان گفت که دشمنان افغانستان در کمین نشسته‌اند تا علیه مردم و امارت اسلامی بهانه‌ای پیدا کنند و اتفاق و امنیت کشور را به به مخاطره بیندازد.

آقای صادق افزود که ما باید به ریسمان اسلام و برادری چنگ بزنیم و از تفرقه و دشمنی پرهیز کنیم، زیرا پیام اصلی قیام حسینی نیز در همین راستا است.

وی همچنان گفت که قیام عاشورا یکی از بزرگترین رویدادهای اسلامی است و بر ما است که از این واقعه تاریخی پاسداری کنیم این مسئولیت همه مسلمانان است.

رییس اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان افزود که شیعیان نباید امام حسین را به خود و مذهب شان منحصر کنند؛ زیرا این کار جفا است، امام حسین و قیام امام برای جهان اسلام بود.

گفتنی است که از سالروز شهادت امام حسین در سراسر جهان گرامی‌داشت می‌شود. شیعیان در افغانستان نیز با برگزاری مراسم عزاداری از سالروز شهادت امام سوم شان تجلیل می‌کنند و مبلغین بر اهمیت و ارزش‌های قیام امام حسین تاکید می‌کنند.

نویسنده

رسول شهزاد- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا