آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستفرهنگ عامه

شورای علمای شیعه:

عاشورا مصیبت بزرگ اهل بیت پیامبر است، انتظار داریم در تقویم رسمی تعطیل باشد

شورای علمای شیعه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای نسبت به انفجارهای تروریستی روز جمعه در کابل، ضمن محکوم کردن این رویدادها، از مردم خواسته که هوشیار باشند. این شورای همچنان خواستار درج تعطیلی عاشورا در تقویم رسمی کشور شده است.

عاشورا مصیبت بزرگ اهل بیت پیامبر است، انتظار داریم در تقویم رسمی تعطیل باشد

شورای علمای شیعه افغانستان روز جمعه(۱۴اسد) با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به انفجار تروریستی در غرب کابل و همچنان تعطیلی عاشورا در تقویم رسمی کشور، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.
در اعلامیه آمده: متاسفانه روز هفتم محرم الحرام در اثر انفجار مواد جاسازی شده در یک کراچی در ساحه حوزه ششم امنیتی کابل در مسیر تردد مردم، تعدادی از افراد راهگذر شهید و مجروح شدند، شورای علماي شيعه افغانستان این جنایت تروریستان را محکوم نموده، ضمن عرض تسلیت، از پیشگاه خداوند برای خانواده‌‌های شهدا صبر و اجر و برای شهدای عزيز علو درجات و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل و کامل خواستار است.
در بخشی از اعلامیه با اشاره به حذف تعطیلی عاشورا از تقویم رسمی کشور، آمده است: روز عاشورا روز بزرگ در تاریخ ادیان الهی و روز مصیبت عظمای اهلبیت رسول الله عليهم السلام و روز شهادت جگر گوشه پیغمبر خدا( ص) است و مسلمانان در این روز به عزاداری، دادن نذر وخیرات و عبادت مشغول‌اند؛ ازین جهت این روز در‌ تمام دوران‌ها و حاکمیت رژیم‌های مختلف، در کشور ما رخصتی بوده و اکنون نیز مردم انتظار دارند روز عاشورا رخصتی رسمی باشد، تا مردم بتوانند به مراسم، اعمال و عبادات شان برسند.
این در حالی است که اخیراً تعطیلات عاشورا و نوروز از تقویم رسمی کشور توسط طا-لبان حذف شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا