جهانگزارش

عاقبت سیگار کشیدن در هواپیما؛ ۹ سال و ۶ ماه زندان!

مسافر بریتانیایی پرواز بیرمنگهام به شرم‌الشیخ، اگر می‌دانست بابت کشیدن یک سیگار باید نزدیک به ۱۰ سال را در زندان بگذراند، شاید قبل از سوار شدن به هواپیما، پاکت سیگارش را به سطل آشغال می‌انداخت و تا آخر عمر کشیدن سیگار را کنار می‌گذاشت، لیکن حالا او ۹ سال و ۶ ماه وقت دارد، تا درون زندان در کمال آرامش سیگار بکشد و به هواپیماهایی که از آسمان بالای زندان می‌گذرند، بنگرد.
به نقل از العربیه؛ جان کوکس مسافر ۴۶ ساله یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی بریتانیایی مونارک ایرلاینز که آگست ۲۰۱۵ از بیرمنگهام به مقصد شرم‌الشیخ پرواز می‌کرد، به سرویس‌ بهداشتی هواپیما رفت و یک نخ سیگار کشید. او پس از پایان سیگار بدون آن‌که از خاموش‌شدن آن مطمئن شود، ته‌مانده سیگار را به سطل آشغال انداخته و به چَوکی خود بازگشت.
دقایقی بعد، سطل زباله سرویس‌بهداشتی هواپیما آتش گرفت، آژیر اعلام خطر هواپیما به صدا درآمد و خلبان ناچار به اعلام وضعیت اضطراری شد. اگرچه پیش از فرود هواپیما، خدمه موفق به مهار آتش شدند، اما پولیس مصر در پای هواپیما انتظار جان کوکس را می‌کشید.
پس از فرود هواپیما، این مسافر بدشانس دستگیر و به بریتانیا تحویل داده شد. به گزارش روزنامه مترو، اگرچه در جنوری ۲۰۱۶ دادگاه در بریتانیا جان کوکس را به چهار سال زندان محکوم کرد، اما دادگاه تجدیدنظر با شدیدتر کردن مجازات، ۹ سال و ۶ ماه زندان برای جان کوکس در نظر گرفت.
مونارک ایرلاینز، یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت بریتانیایی است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و در حال حاضر روزانه به ۴۴ مقصد پروازهای مستقیم دارد. مونارک ایرلاینز همچنین پروازهای چارتر به مقاصدی در اروپا، ایالات متحده امریکا، کارائیب، هند و افریقا دارد.
دفتر مرکزی شرکت مونارک ایرلاینز در شهر لوتون بریتانیا قرار دارد و میدان هوایی بیرمنگام، فرودگاه ایست میدلند، فرودگاه بین‌المللی لیدز برادفورد، فرودگاه گاتویک، فرودگاه لوتن لندن و فرودگاه منچستر، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آیند. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای جت مسافربری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا