آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

وزارت تحصیلات عالی:

عاملان حمله به استادان دانشگاه بغلان شناسایی و محاکمه شوند

وزارت تحصیلات عالی کشور در واکنش به حمله افراد مسلح ناشناس بر موتر حامل استادان دانشگاه بغلان از نهادهای امنیتی خواست عاملان این رویداد را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.


به گزارش خبرگزاری دید، عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی کشور امروز سه‌شنبه(۲۶ حوت) در پیوند به هدف قرار گرفتن موتر حامل استادان دانشگاه بغلان گفت چنین اعمال تروریستی هیچ‌گاه مانع پیشرفت علم و دانش‌آموزی در نهاد‌های تحصیلی نمی‌شود و عزم کشور را برای رشد تحصیلات عالی خدشه‌دار نخواهد کرد.
صبح امروز، افراد مسلح ناشناس در شهر پلخمری بر موتر حامل استادان دانشگاه بغلان حمله کردند که در نتیجه، یک دانشجو و راننده موتر نوع کاستر کشته شد و چهار تن از استادان این دانشگاه زخمی شدند.
وزیر تحصیلات عالی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، گفت: حمله به موتر حامل رهروان علم و معرفت نشان از جهالت و دشمنی با مردم افغانستان بوده و در مخالفت با احکام دین مبین اسلام و ارزش‌های والای انسانی قرار دارد.
بصیر افزود: وزارت تحصیلات عالی با تاثر عمیق نسبت به این حادثه المناک اذعان می‌دارد که چنین اعمال تروریستی هیچ‌گاه مانع پیشرفت علم و دانش‌آموزی در نهاد‌های تحصیلی نگردیده و عزم ما را برای رشد تحصیلات عالی در کشور خدشه دار نخواهد ساخت.
وزارت تحصیلات عالی در ادامه از نهادهای امنیتی کشور خواست عاملان این حمله تروریستی را شناسایی و به زودترین فرصت به پنجه قانون بسپارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا