آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

عباس ستانکزی بار دیگر از بسته ماندن مکاتب دخترانه انتقاد کرد

خبرگزاری دید: عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان بار دیگر از بسته ماندن مکاتب دخترانه انتقاد کرده و گفته است که توسعه بدون آموزش ممکن نیست و باید هرچه زودتر مکاتب دخترانه باز شود.

عباس ستانکزی بار دیگر از بسته ماندن مکاتب دخترانه انتقاد کرد

معاون سیاسی وزارت خارجه طا-لبان امروز چهارشنبه ( ۵ اسد) در مراسم بهره برداری از تولید فار دوم سد کجکی گفت: بدون آموزش هیچ کشوری پیشرفت نخواهد کرد.
وی در ادامه افزود: «امارت اسلامی برای بهبود وضعیت اقتصادی، سیاسی و پیشرفت‌ها در بخش آموزش، متعهد است و بدون آموزش، هیچ کشور پیشرفت نمی‌کند».
این مقام ارشد طا-لبان همچنین تاکید کرد که باید تمام مکاتب بروی تمام دانش آموزان بازگشایی شود.
برای چندمین بار است که این مقام ارشد طا-لبان که پیش از این نیز مسئول ارشد مذاکره کننده این گروه با امریکا بود، ضمن انتقاد از تعطیلی مکاتب خواستار فراهم کردن زمینه آموزش برای دختران است.
پیش از نیز ستانکزی در نشستی به مناسبت مرگ اختر محمد منصور، رهبر پیشین طا-لبان گفته بود که «طا-لبان حق آموزش را به زنان نداده‌اند. امروز در افغانستان اصلاً آموزش وجود ندارد. حقوق‌شان را بدهید».
ستانکزی تاکید کرد که وظیفه دولت مقابله و مبارزه با فساد است نه اینکه به خاطر ترس از آن، حق نیمی از جمعیت را نادیده بگیرد.
انتقادات ستانکزی در حالی است که پس از گذشت ۱۱ ماه از روی‌کار آمدن طا-لبان، هنوز دختران بالاتر از صنف ششم اجازه ندارند به مکتب بروند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا