آخرین اخبارافغانستانسیاست

عباس ستانکزی به دیدار مجمع علمای و متنفذین تشیع رفت

خبرگزاری دید: به دنبال مطرح شدن مسئله فراخواندن لویه جرگه از سوی طا-لبان، عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان به دیدار مجمع علما و متنفذین اهل تشیع رفته است.

عباس ستانکزی به دیدار مجمع علمای و متنفذین تشیع رفت

ملا عباس ستانکزی معاون سیاسی وزارت خارجه طا-لبان با شماری از اعضای برجسته مجمع علما و متنفذین اهل تشیع و همچنان اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان دیدار کرده و در باره مسایل مختلف کشور بحث کردند.
سید حسن فاضلزاده رییس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان خواسته های ملت بزرگ افغانستان و به ویژه شیعیان را تامین امنیت و عدالت اجتماعی و رد تفرقه و تبعیض‌های گوناگون ترویج یافته در ادوار گذشته عنوان کرد.
فاضلزاده منازعه کوچی و ده‌نشین را قابل حل دانسته و افزود: این موضوع تنها بین هزاره جات و کوچی‌ها نیست بلکه در یک سطح وسیع وجود دارد که چندین ولایت را در بر می‌گیرد و باید در سطح ملی مطرح شود و از حرکت های سطحی و پروژه‌ای خود داری شود.

عباس ستانکزی به دیدار مجمع علمای و متنفذین تشیع رفت

وی بیان داشت: در زمینه حل منازعه کوچی و ده نشین حتما راه حل های منصفانه و موثر وجود دارد، که باید به آن پرداخته شود تا این معضل به خوبی و بدون ضرر رسیدن به طرفین به صورت عادلانه و ریشه‌ای حل شود.
شیر محمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان گفت که دوران اشغال تمام شده و امارت اسلامی به دنبال انتقام گیری از کسی نیست و همه افغان‌ها باید برای آبادی وطن دست به دست هم داده تلاش کنند.
وی افزود که امارت اسلامی در صدد ایجاد یک حکومت مشروع است که پایه‌های قوی مردمی داشته باشد.
آقای ستانکزی افزود که فاصله‌های قومی و مذهبی را که طی چهل سال گذشته ایجاد شده بود با وحدت و همدلی میان اقوام به ویژه با قوم شریف هزاره و جامعه تشیع باید کم کرد، ضرورت وحدت تشیع و تسنن بیش از هر زمان دیگر لازم و ضروری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا