آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

عبدالرزاق وحیدی از دادگاه برائت گرفت و آزاد شد

روز گذشته دادگاه استیناف عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات که متهم به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در زمان ماموریت در وزارت مالیه بود، حکم به برائت او داد و آزاد شد.

روز گذشته دادگاه استیناف عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات که متهم به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی در زمان ماموریت در وزارت مالیه بود، حکم به برائت او داد و آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات از سوی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی جرایم سنگین برائت گرفت و این دادگاه حشمت‌الله معاون شرکت «مطبعه احمدی» را به شش ماه حبس و این شرکت را نیز ۱۹ میلیون افغانی جریمه نقدی کرد.
عبدالرزاق وحیدی چهار ماه پیش در دادگاه ابتدایی به اتهام استفاده سوء از صلاحیت‌ها در هنگام مأموریتش در وزارت مالیه، مجرم شناخته شده و برای او حکم سه سال زندان داده شده بود؛ اما محکمه استیناف دیروز برگزار شد و صبح امروز قضات دادگاه، بی‌گناهی آقای وحیدی را اعلام کردند و حکم به برائت وی دادند.
آقای وحیدی پیش از این نیز به اتهام سوء استفاده از صلاحیت‌هایش در وزارت مخابرات محاکمه شده بود، ولی از آن دادگان نیز برائت گرفته و آزاد شد. اما زمانی که در یکی از سوپرمارکیت‌ها در کابل مصروف خرید بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال یافت.
بعداً حکومت اعلام کرد که او به دلیل سو‌ء استفاده از صلاحیتش در وزارت مالیه، بازداشت شده است.
کارشناسان به این باور هستند که تمام قضیه بازداشت، اتهامات و محاکمه آقای وحیدی سیاسی و قومی بوده و ربطی به وظایفی که او اجرا کرده ندارد.
برخی آگاهان می‌گویند که حکومت با محاکمه‌های سیاسی وزیر پیشین مخابرات خواسته به اتحادیه اروپا و جامعه جهانی نشان دهد که با فساد مبارزه می‌کند، ولی هیچگاه افرادی را که به صورت جدی متهم به فسادهای کلان هستند، محاکمه نکرده است.
گفتنی است که اتهام فساد اداری متوجه اکلیل حکیمی وزیر پیشین مالیه و فاروق وردک وزیر پیشین معارف نیز است، ولی حکومت تاکنون در برابر آنان سکوت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا