آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله: اختلافات نور و ارگ باید مسالمت‌آمیز حل شود


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران در واکنش به صحبت‌های دو روز پیش عطا محمد نور والی بلخ، بر حل مسالمت‌آمیز اختلافات میان جمعیت اسلامی- والی بلخ و ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد.
آقای عبدالله می‌گوید که قشر سیاسی افغانستان باید برای آینده‌ها یک الگو درست و قابل قبول باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله که در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد در واکنش به اظهارات عطا محمد نور، گفت:« پانزده روز قبل من به رییس جمهور گفتم که باید نتیجه استعفای عطا محمد نور اعلام شود.»
از سویی هم، آقای عبدالله مدعی است که در مسئله منظوری استعفای والی بلخ شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان موافق بود، ولی موضع‌گیری سران این حزب خلاف گفته‌های رییس اجرایی در جریان است.
جمعیت اسلامی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود به حکومت «اولتیماتوم» داده است که اگر خواست‌هایش پذیرفته و عملی نشود دست به حرکت‌های گسترده مدنی خواهد زد.
در همین حال، رییس اجرایی حکومت با «کنایه» می‌افزاید که باید مواظب دندان‌هایش باشد.
داکتر عبدالله در حالی از موافقت شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در مورد منظوری استعفای عطا محمد نور سخن می‌زند که به تازه‌گی، امیر اسماعیل خان در هرات، یونس قانونی و امان‌الله گذر از اعضای برجسته شورای رهبری این حزب در واکنش به اختلافات ارگ و عطا محمد نور از مواضع والی بلح حمایت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا