آخرین اخبارافغانستان

عبدالله خطاب به امریکا: اگر در افغانستان مبارزه نکنید در امریکا خواهید جنگید!


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که به امریکا سفر کرده در مرکز مطالعات راهبردی و جهانی در واشنگتن دی سی از راهبرد جدید امریکا در مورد افغانستان سپاسگزاری کرده و گفته است که او و رییس‎جمهور غنی تلاش می‎کنند تا این راهبرد را موفق بگردانند.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله گفته است که راهبرد جدید امریکا در خود مسایلی را مطرح کرده است که انتظار آن می‎رفت.
آقای عبدالله گفت: « من و رییس‎جمهور غنی تلاش خواهیم کرد این راهبرد را که یک عنصر عمده در تعاملات ما می‎باشد، موفق گردانیم.»
رییس اجریی افزوده که گروه‎های تروریستی تهدید مشترک میان امریکا و افغانستان است و هیچگاهی نباید فرقی میان آن‎ها گذاشته شود.
این مقام بلندپایه حکومت خطاب به امریکایی‎ها هشدار داد:« اگر شما در افغانستان مبارزه نکنید، نیروهای شیطانی که امروز در تلاش‎اند آن کشور را یکبار دیگر به تاریکی و وحشت بکشانند به امریکا آمده و علیه شما می‌جنگند.»
از سویی‎هم، بی آن‎که رییس اجرایی از کشور و آدرس مشخصی نام ببرد، گفت که شماری از کشورها از تروریستان حمایت می‎کنند و برای آن‎ها پناهگاه‎ امن می‎سازند.
داکتر عبدالله در حالی از راهبرد امریکا در افغانستان حمایت و سپاسگزاری می‎کند که پیش‎تر، حامد کرزی رییس‎جمهور پیشین افغانستان با این راهبرد مخالفت کرده و گفته بود که راهبرد تازه ترامپ برای افغانستان، عامل ادامه جنگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا