آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عبدالله در پیام عیدی‌اش از طالبان خواست که از جنگ دست بردارند

رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیامی گفته است که با فرا رسیدن عید فطر بار دیگر صدای صلح مردم افغانستان بلند شده است. او از گروه طالبان خواست که از جنگ و کشتار دست بردارند و از فرصت پیش‌آمده برای برقراری صلح و ثبات در کشور استفاده کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در پیامی عید سعید فطر را تبریک گفته و آن را فرصتی پیش‌آمده برای برقراری صلح و ثبات در کشور خوانده است.
او در این پیام نگاشته است: با فرا رسیدن عید سعید فطر، باردیگر صدای صلح مردم افغانستان را بلند کرده و از طالبان می‌خواهیم که از جنگ دست بردارند و از فرصت پیش آمده برای برقراری صلح و ثبات در کشور استفاده‌ نمایند. جنگ و کشتار راه حل نیست.
آقای عبدالله علاوه کرده است که «با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، هیچ بهانه‌ای برای تداوم جنگ و خشونت وجود ندارد و ادامه‌ آن به معنای دشمنی آشکار با پیشرفت، آبادی و عزت افغانستان می‌باشد».
همچنین او گفته است که در روزهای عید فطر در کنار خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه و به خصوص قربانیان حوادث خونین و تکان‌دهنده‌ اخیر در دشت برچی کابل و ولایت لوگر قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا