آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله: زبان تهدید و زور در افغانستان نتیجه نمی‌دهد

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که برخی چهره‌های سیاسی گاهی که مایک در اختیارشان قرار می‌گیرد، بدون احتیاط حرف می‌زنند. به گفته او، زبان تهدید و زور در افغانستان نتیجه نمی‌دهد. این سخنان را عبدالله در واکنش به گفته‌های اخیر حکمتیار بیان کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز دوشنبه(۲۷ دلو) در مراسم خداحافظی حسین اونی بوتسلی نماینده دایمی سازمان همکاری اسلامی در سفارت ترکیه در کابل، گفت که رهبران سیاسی باید شرایط جاری در کشور را درک کرده و از سخنان حساسیت‌برانگیز و تهدید‌‌آمیز اجتناب کنند.
رییس شورای عالی مصالحه ملی در بخشی از سخنانش گفت که در شرایط کنونی، مردم افغانستان توقع دارند که رهبران سیاسی از زبان تهدید، زور و خشونت استفاده نکنند.
او با بیان اینکه زبان تهدید و زور در افغانستان نتیجه نمی‌دهد، افزود که برخی چهره‌های سیاسی گاهی که مایک در اختیاشان قرار می‌گیرد، بدون احتیاط حرف می‌زنند.
عبدالله عبدالله گفت که باید همه متوجه وضعیت باشیم، حساسیت و شرایط را درک کنیم و پیام صلح، همدیگرپذیری و وحدت بیرون دهیم.
هرچند آقای عبدالله در سخنرانی امروزش صریحا از کسی نام نبرد؛ ولی از محتوای سخنانش برمی‌آید که هدف او اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار بوده است.
آقای حکمتیار روز گذشته در مراسم سی‌ودومین سالگرد خروج ارتش سرخ از کشور گفته بود که هنوز برخی از زندانیان حزب اسلامی در زندان به سر می‌برند. او هشدار داده بود که اگر این زندانیان آزاد نشوند، ارگ را محاصره کرده و قدرت را به زور می‌گیرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا