آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله: طالبان باوری به صلح ندارند

داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به حملات مرگبار روزهای جمعه و پنج‌شنبه در دو شهر کابل و قندهار گفت که این حملات نشان می‌دهد هیچ تغییری در «تفکر تروریستی و خشونت‌باورانه» گروه طالبان به میان نیامده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در حملات مرگباری که طی این دو روز در شهرهای کابل و قندهار رخ داده است، ۱۹ نفر کشته و ۱۱۶ نفر زخمی شده‌اند.

انفجاری که صبح جمعه ۲۸ سرطان در برابر درب جنوبی دانشگاه کابل رخ داد، هشت کشته و ۳۳ زخمی برجای گذاشت. به گفته پولیس، این انفجار ناشی از یک ماین جاسازی‌شده در یک موتر بوده است.

پولیس به تعقیب این انفجار دو حلقه ماین جاسازی‌شده در نزدیکی این دانشگاه را خنثا کرده است. گروه طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

در حمله دو موتربمب گروه طالبان به فرماندهی پولیس قندهار و به دنبال آن درگیری مهاجمان این گروه با پولیس، ۱۱ نفر کشته و ۸۳ نفر زخمی شدند. این حمله تا ناوقت روز پنج‌شنبه ۲۷ سرطان  برای چندین ساعت دوام کرد.

عبدالله عبدالله در واکنش به این حملات گفته است که این حملات «بزدلانه» نشان می‌دهد که به رغم ادعای «واهی» طالبان، هیچ تغییری در «تفکر تروریستی و خشونت‌باورانه» این گروه به میان نیامده است.

عبدالله گفته است که انفجار در مقابل دانشگاه کابل توسط «تروریستان جنایت‌کار و سنگ‌دل» انجام شده و در پی آن «غیرنظامیان بی‌گناه» کشته و زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا