آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عبدالله: طالبان در گفت‌وگوهای صلح جدی نیست

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در جریان سفرش، در پاریس گفته است که طالبان در گفت‌وگوهای صلح جدی نیست.


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در جریان سفرش، در پاریس گفته است که طالبان در گفت‌وگوهای صلح جدی نیست.
آقای عبدالله در مصاحبه‌ای با «فرانس پرس» گفته است:« ما آن را خیلی زود قضاوت نمی‌کنیم، اما به اساس تجربه که تاکنون داشته‌ایم، این بوده است که آن‌ها (طالبان) هیچ قصد جدی در مذاکرات صلح نداشته است.»
وی افزوده است:« به تازگی تلاش‌های جدیدی از سوی جامعه بین‌المللی به خصوص ایالات متحده در این رابطه (صلح) صورت گرفته است.»
عبدالله پس از سفر سه روزه در فرانسه امروز به کابل بر می‌گردد. وی اظهار داشته است که انتظار دارم در مورد آخرین دور مذاکرات بین زلمی خلیلزاد و طالبان که گفته می‌شود هفته گذشته در قطر برگزار شد، برایم توضح داده شود.
رییس اجرایی حکومت در رابطه به انتخابات ریاست جمهوری نیز گفته است که نتیجه گفت‌وگوهای صلح هر چه باشد، افغانستان باید انتخابات ریاست جمهوری را که برای بهار سال آینده برنامه ریزی شده، برگزار کند.
وی تاکید کرده است:« نظر من این است که (انتخابات) را در زمان آن برگزار کنیم؛ به خاطر اینکه این بخشی از نظام است و مشروعیت نظام هم بستگی به انتخابات دارد.»
آقای عبدالله در ادامه گفته است:« هم زمان با برگزاری انتخابات، تلاش‌های صلح را نیز با قوت به پیش ببریم.»
گفته می‌شود که دولت ترامپ در نظر دارد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تا زمانی که روند صلح با طالبان یک طرفه نشده، به تعویق اندازد، اما رهبران حکومت وحدت ملی گفته‌اند که انتخابات باید در زمان تعیین شده، برگزار گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا