آخرین اخبارافغانستان

عبدالمتین بیک رییس اداره مستقل ارگان‌های محل شد

عبدالمتین بیک، از سوی رییس‌جمهور غنی به حیث رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محل تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی، در مراسم معرفی رییس‌ اداره مستقل ارگان‌های محل، این اداره را ستون فقرات ثبات و رفاه در سطح محلات دانست.

رییس‌جمهور ضمن ابراز تبریکی به رییس جدید این اداره، از کارکردهای رؤسای پیشین اداره مستقل ارگان‌های محل قدردانی کرد.

آقای غنی با اشاره به وظایف و مکلفیت‌های اداره مستقل ارگان‌های محل افزود: این اداره پُل ارتباطی میان ادارات محلی و حکومت مرکزی است.

به گفته وی، تحکیم ثبات در سطح محلات به اراده‌ی جدی مسئولان این اداره وابسته بوده که نقش والیان، ولسوالان، شوراهای ولایتی و شاروالی‌ها در خصوص به وجود آوردن باورمندی مردم بالای نظام از مهم‌ترین اهداف این اداره را تشکیل می‌دهد.

رییس‌جمهور غنی در ادامه گفت:« در گذشته تمرکز بیش‌تر به وزارت‌خانه‌ها و توجه کم‌تر به ولایات صورت می‌گرفت، اما در طی سه سال عمر حکومت وحدت ملی، این طرز فکر تغییر بنیادی کرده و توجه خاص به ولایات همانند وزارت‌خانه‌ها صورت گرفته و این روند ادامه پیدا خواهد کرد که در نتیجه آن هماهنگی میان وزارت‌خانه‌ها و ولایات به گونه بهتر تامین خواهد شد.»

در همین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رییس‌ مجلس نمایندگان نیز در این مراسم، از کارکردهای عبدالمتین بیک در سمت‌های مختلف که در گذشته مسئولیت آن را به عهده داشت به نیکی یادآوری کرده، از رؤسا و کارمندان این اداره خواست تا در قسمت تحکیم ثبات و حکومتداری خوب، با رییس جدید این اداره همکاری داشته باشند.

به نقل از صفحه رسمی اداره مستقل ارگان‌های محل، در مراسم معرفی رییس جدید این اداره، عبدالسلام رحیمی، رییس دفتر ریاست جمهوری، معینان اداره مستقل ارگان‌های محلی، معینان ریاست امنیت ملی افغانستان و شماری از وکلای پارلمان و کارمندان این اداره اشتراک ورزیده بودند.

گفتنی است که عبدالمتین بیک، در رشته علوم سیاسی، ماستری خود را از پوهنتون جواهر لعل هندوستان و در رشته علوم سیاسی لیسانس خود را از پوهنتون دهلی اخذ کرده است.

وی پیش از این به حیث مشاور در وزارت امور داخله و مدت سه سال به حیث معین مالی و اداری، اداره مستقل ارگان‌های محلی و نیز از نزدیک به دو سال به حیث معاون امور ولایتی در ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، ایفای وظیفه کرده است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا