آخرین اخبارافغانستانسیاست

عراقچی در دیدار با اتمر: از نظام «جمهوری» افغانستان حمایت می‌کنیم

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در سفرش به کابل، در دیدار با محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور بار دیگر بر حمایت کشورش از نظام و دولت افغانستان تاکید و همچنان در باره تقویت روابط میان دو کشور در جهت اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی صحبت کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه عصر روز گذشته(۲۳ قوس) با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، محمدحنیف اتمر از تلاش‌های عراقچی به خاطر گشایش راه آهن هرات – خواف سپاس‌گزاری و تصریح کرده است: پس از اتصال افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی در شمال، اتصال افغانستان توسط راه آهن با ایران در غرب کشور، روحیهٔ امید و اطمینان را برای تقویت همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای میان دولت‌ها و مردمان منطقه، بیشتر کرده است.

آقای اتمر، تشریک مساعی دو کشور را در جهت تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای صلح مهم و تأثیرگذار خوانده و همچنان در باره اهمیت ادامه این تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان و تأمین ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه صحبت کرد.
سیدعباس عراقچی توسعه روابط میان دو کشور را در راستای اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی مهم خوانده و همچنان در خصوص پیشرفت‌های صورت‌ گرفته برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران، به وزیر امور خارجه کشور معلومات ارائه کرده است.
آقای عراقچی ضمن حمایت از موفقیت روند صلح افغانستان، اطمینان داده است که کشورش از نظام جمهوری اسلامی افغانستان و حفظ دستاوردهای ۱۹ سال پسین، در مذاکرات صلح پشتیبانی می‌کند.
قابل ذکر است که سید عباس عراقچی طی سفرش به کابل با حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و حامد کرزی رییس‌ جمهور پیشین کشور نیز دیدار و در باره وضعیت جاری در کشور گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا