اسلایدشوجهان

عراقی‌ها«آخرین راه فرار داعش در غرب موصل» را بستند

نیروهای عراقی گفته‌اند که کنترل آخرین جاده خروجی از موصل را در دست گرفته و به این ترتیب آخرین راه دسترسی به شمال غرب این شهر برای نیروهای داعش را مسدود کرده‌اند.

به نقل از بی بی سی، این جاده موصل را به تلعفر متصل میکند؛ تلعفر، یکی از پایگاه‌های داعش در ۴۰ کیلومتری غرب موصل و مرز سوریه است.

نیروهای دولتی بخش شرقی موصل را پیشتر تحت کنترل خود درآورده بودند. آنها همراه با حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا و در عملیاتی که از بیش از یک ماه پیش برای بازپس‌گیری موصل شروع شد، موفق به تصرف شرق موصل شدند.

ارتش عراق تاکنون موفق به بیرون‌راندن داعش از فرودگاه بین‌المللی، یک پایگاه نظامی، یک نیروگاه برق و همچنین تعدادی از مناطق مسکونی شده است.

یکی از منابع وابسته به نیروهای حشد شعبی (بسیج مردمی) گفته است که این گروه همراه با واحدهای ویژه نیروهای عراقی شب گذشته(سه شنبه ۲۸ فبروری) موفق به تصرف بزرگراهی در نزدیکی منطقه بادوش، در مسیر تلعفر شدند.

یک جنرال بلندپایه ارتش عراق نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که واحدهای ارتش، در فاصله یک کیلومتری ورودی شمال غربی موصل مستقر شده‌اند.

نیروهای حشد شعبی یا بسیج مردمی عراق در تابستان سال ۲۰۱۴ و بعد از پیشروی غافلگیرکننده نیروهای داعش در این کشور در پاسخ به فراخوان آیت‌الله علی سیستانی، مرجع شیعیان در عراق تشکیل شد.

شبه‌نظامیان شیعه در عراق از چند ماه پیش، در چارچوب بازپس‌گیری شهر موصل از نیروهای گروه داعش، عملیاتی را با سوریه آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا