آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

عربستان از کشته شدن ایمن الظواهری استقبال کرد

خبرگزاری دید: عربستان سعودی از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در حمله هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی در کابل استقبال کرد.


به نقل از العربیه، وزارت خارجه عربستان سحرگاه سه‌شنبه (۱۱ اسد) طی بیانیه‌ای تاکید کرد، الظواهری یکی از رهبران تروریزم است که طراحی و اجرای عملیات تروریستی شنیع در امریکا، سعودی و تعدادی دیگر از کشورهای جهان را رهبری می‌کرد، عملیاتی که در جریان آن هزاران انسان بی‌گناه از ملیت‌ و مذاهب مختلف از جمله شماری از شهروندان سعودی کشته شدند.
عربستان همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌های مشترک و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه و ریشه‌کن کردن تروریزم تاکید کرد و از همه کشورهای جهان خواست، برای محافظت از مردم بی‌گناه در برابر سازمان‌های تروریستی، در این زمینه همکاری کنند.
کشته‌شدن الظواهری
بایدن بامداد سه‌شنبه(۱۱اسد) اعلام کرده بود که ایالات متحده ایمن الظواهری را طی یک حمله هوایی در کابل کشته است.
رییس جمهور امریکا، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «عدالت محقق شده و این تروریست کشته شد».
پیشتر یک مقام ارشد امریکایی، روز دوشنبه اعلام کرده بود که ایالات متحده یک عملیات «موفقیت آمیز» را علیه یکی از «اهداف مهم القاعده» در افغانستان انجام داده است.
رهبر القاعده از سال ۲۰۱۱
الظواهری پس از کشته‌شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای امریکایی در جریان یک حمله شبانه به مخفیگاه او در پاکستان، رهبری القاعده را بر عهده گرفت.
در نوامبر ۲۰۲۰، اخباری مبنی بر مرگ او پس از ابتلا به سرطان جگر منتشر شد و گزارش‌های دیگر از ابتلای وی به آسم/نفس تنگی حکایت داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا