آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

عربستان خواستار توقف‌فوری تجاوزات سیستماتیک اسرائیل شد

خبرگزاری دید: عربستان خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان اسرائیل و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد. رژیم اسرائیل جمعه(۳حمل) از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

وزارت خارجه عربستان اقدام اسرائیل برای مصادره حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به شدت محکوم کرد. ریاض این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اسرائیل» ارزیابی کرد.

به نقل از العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی تندرو رژیم اسرائیل و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا