آخرین اخبارجهانمنطقه

عربستان درآینده اورانیوم استخراج خواهد کرد

 

کشور شاهی عربستان که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است، به تازه‌گی اعلام کرده که برای خودکفایی در زمینه انرژی، اقدام به استخراج اورانیوم خواهد کرد.

مقام‎های این کشور استخراج اورانیوم را گامی به جلو در زمینه خودکفایی در تولید سوخت هسته‎ای شمرده و تاکید کرده‎اند که استفاده ریاض از انرژی هسته‎ای، صلح‎آمیز خواهد بود.
هاشم عبدالله الیمانی رییس آژانس طرح‎های هسته‎ای عربستان سعودی با اعلام این تصمیم کشورش، گفت که استخراج اورانیوم داخلی از بعد اقتصادی برای عربستان معقول‎تر است.
آقای الیمانی که که در کنفرانس بین‎المللی انرژی هسته‎ای در ابوظبی سخن می‎گفت، هرچند از تصمیم ریاض برای استخراج اورانیوم خبرداد، اما به این مطلب اشاره نکرد که آیا عربستان اورانیوم را غنی هم می‎سازد یا نه.
غنی سازی اورانیوم در چرخه تولید سوخت هسته‌ای، از مراحل حساس دست‎یابی به انرژی اتمی است؛ چرا که اورانیوم غنی شده می‎تواند استفاده‎های نظامی هم داشته باشد.
قرار است تا سال ۲۰۱۸ میلادی، این کشور قرارداد ساخت دو رئکتور هسته‎ای نخست خود را امضا کند.
گفتنی است که منابع نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس به زودی ته خواهند کشید و این موضوع حکومت‎های وابسته به نفت را بر آن داشته، تا گزینه‎های جای‎گزین انرژی نفتی را جست‎وجو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا