آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

عزیزآریایی: اسناد زیادی علیه کارمندان برکنار شده موجود است


عزیز آریایی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، در یک نشست خبری در کابل، برکناری پنج کارمند ارشد دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی را اقدامی قانونی خوانده و می‎گوید که اسناد زیادی مبنی بر اصدار فساد از این افراد در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی است.
آقای آریایی گفت:« نقض قانون از سوی این کارمندان خیالی در دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی از جمله تزویر در حاضری الکترونیک، عدم اشتراک در جلسات گروهی، عدم اطاعت از اوامر قانونی و ایجاد دوگانگی در کارهای دارالانشای کمیسیون، سبب برکناری آن‌ها شده است.»
وی افزود که مسئولان برکنار شده که شامل معاون مسلکی دبیرخانه، رییس تحلیل و بررسی، رییس منابع بشری و آمر اسناد و ارتباط عامله را شامل می‎شود، در تبانی با مدیر حاضری الکترونیک، متهم به فساد و سوء استفاده از صلاحیت‎های قانونی هستند.
در همین حال، شماری از مسئولان دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی برکناری پنج عضو دبیرخانه این کمیسیون را غیرقانونی می‎دانند.
محمد علی ستیغ، رییس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی اتهام‎ها علیه کارمندان برکنار شده را دروغ می‌داند و می‌گوید که مطرح شدن اتهام علیه کارمندان بلند پایه کمیسیون انتخابات سبب صدمه رساندن به اعتماد مردم بالای این نهاد می‎شود.
اتهام فساد علیه مسئولان بلند پایه کمیسیون شکایات انتخاباتی و برکناری آن‏ها از این نهاد در حالی مطرح می‎‏شود که پیش از این شورای تفاهم احزاب و جریان‎های سیاسی اعضای کمیسیون انتخابات را وابسته به ارگ دانسته و گفته بودند که آن‎ها در تلاش برای مهندسی انتخابات سال آینده به سود تیم حاکم هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا