آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ عامهگزارش

عشق ممنوع؛ طالبان «بساط ولنتاین» را جمع کردند

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: فضای چارراه پل سرخ در غرب کابل مثل سال‌های گذشته آماده تجلیل از ولنتاین یا روز عاشقان بود، اما طا-لبان بساط آن را جمع کرده و دکان‌هایی را که گل و هدیه عاشقانه می‌فروختند بستند.

عشق ممنوع
شهروندان کابل به سان سال‌های گذشته امروز دوشنبه (۱۴فبروری/۲۵ دلو) به استقبال روز عاشقان رفتند تا لحظاتی را در کنار عزیزان شان به شادی بگذرانند، اما رنجرهای طا-لبان بساط عاشقان و ولنتاین را جمع کرد.
فرید احمد (مستعار) به خبرگزاری دید گفت، من برای خریدن تحفه به اینجا آمده‌ام ولی دکان‌های گل‌فروشی مسدود است و هیچ کسی جرئت نمی‌کند دکان‌اش را باز کند.

ولنتاین
حفیظ الله (مستعار) یکی از کسانی که در پلسرخ دکان گل‌فروشی دارد می‌گوید که از صبح زود دکان‌اش به روی مشتریان باز بود تا زمانی که افراد وزارت امر به معروف و نهی از منکر به ساحه آمدند.
وی می‌گوید که حوالی ساعت ۱۲ دو رنجر که نیروهای امر به معروف و نهی از منکر بودند آمدند و ما را تهدید کردند که این بساط گناه را جمع کنید.
حفیظ الله می‌گوید که ما همه سال این روز را با شوق و علاقه برگزار می‌کردیم ولی امسال طا-لبان مانع برگزاری روز عاشقان شدند.
روز عاشقان در بیست سال گذشته به یکی از روزهای خاص برای شهروندان کابل مبدل شده بود که اکثر جوانان این روز را با اشتیاق تمام تجلیل می‌کردند.

ولنتاین
منصور یکی دیگر از گل‌فروشان پلسرخ به خبرگزاری دید گفت: پیش از چاشت امروز همه چیز عادی بود و مشتری رفت و آمد داشت وقتی که ۱۵ تا ۲۰ نیروی امر به معروف و نهی از منکر آمدند همه فرار کردند.
منصور می‌افزاید که افراد طا-لبان با زور پوقانه‌ها را پایین کردند و دکان‌های ما را قفل کردند و گفتند که هیچ کسی حق ندارد دکان‌اش را باز کند.
وی می‌گوید که وقتی طا-لبان دکان‌ها را قفل کردند برای نظارت در ساحه ماندند تا کسی دوباره فعالیتش را از سر نگیرد.
از نظر طا-لبان تجلیل روزی به عنوان روز عاشقان ترویج فرهنگ غربی بوده و وزارت امر به معروف موظف است که علیه آن مبارزه جدی کند.

ولنتاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا