آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

صالح:

عضو دوم هسته طراح حمله بر دانشگاه کابل کشته و عضو سوم آن بازداشت شد

معاون نخست ریاست‌جمهوری می‌گوید که عضو دوم هسته‌ طراح حمله بر دانشگاه کابل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و عضو سوم این هسته نیز بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح امروز دوشنبه (۲۶ عقرب) در یک یادداشت فیسبوکی، از عضو دوم هسته‌ طراح حمله بر دانشگاه کابل به نام «احمد» نام برده و گفته است که او در ولایت پکتیا در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است. او افزوده که دوسیه‌ این افراد به سرعت در حال انکشاف است.
صالح به نقل از اعتراف عضو اول هسته‌ حمله بر دانشگاه کابل گفته است که اعضای این هسته ده روز قبل از این حمله، دانشگاه را بررسی کرده بودند.

او افزوده است: «متوجه شده بودند که آدم‌های با سرووضع شهری و بهتر در دروازه‌ ورودی مورد شک قرار نمی‌گیرند و تلاشی جدی نمی‌شوند. به همین دلیل آنها با پوشیدن لباس‌های همنوع با محصلین شیک‌پوش یکی پی دیگر داخل می‌شوند و بیک‌های شان تلاشی نمی‌شود».
آقای صالح گفته است که مهاجمان با یکدیگر قرار گذاشته بوده‌اند که اگر بیک نفر اول توسط پولیس تلاشی شود، نفر دوم باید پولیس را با فیر تنگچه از پا در آورد.
او در ادامه تأکید کرده است که هویت فرد انتحارکننده نیز مشخص شده و به زودی شریک می‌کند. آقای صالح افزوده است که خانواده‌ انتحارکننده هم‌اکنون تحت نظارت ریاست عمومی امنیت ملی قرار دارد.
آقای صالح دو روز پیش نیز از بازداشت طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل خبر داده و گفته بود که فرد بازداشت شده از ولایت پنجشیر است و تا صنف سوم در دانشکده‌ شرعیات این دانشگاه درس خوانده است.
او از فرد بازداشت شده به نام «عادل» یاد کرده و گفته بود که این فرد اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست به‌دست آورده بود و هدایت حمله به دانشگاه کابل نیز از سوی «ثناءالله»، عضو سابقه‌دار شبکه‌ حقانی برایش داده شده بود.
ریاست عمومی امنیت ملی اما در پایان همان روز اعلام کرد که این فرد طراح اصلی حمله بر دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر دانش بوده است. این ریاست گفته بود که این فرد در یک عملیات هدفمند نیروهای قطعات خاص امنیت ملی از مربوطات حوزه‌ دوازدهم پولیس کابل بازداشت شده است.
آقای صالح همچنان گفته که به دو مرکز تدریس دینی در منطقه‌ بگرامی کابل به دلیل تبلغ برای گروه طالبان، نیز به صورت مستقیم هشداریه داده است. او گفته است که از این دو مرکز تدریس علوم دینی خواسته شده تا فهرست تمامی دانش‌آموزانش را به نهادهای مشخص دولت افغانستان شریک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا