آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عطامحمد نور: اجماع ملی در هر شرایط نیاز جدی است

رهبر جمعیت اسلامی در گفت‌وگو با استفانو پونتکوروو سفیر ملکی ناتو در افغانستان، گفت که «اجماع و بسیج ملی در هر شرایط نیاز جدی است، هم در رفتن به میز مذاکره و یا در صورت به بن‌بست رفتن روند صلح».


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی امروز سه‌شنبه(۱۴ثور) در گفت‌وگوی ویدئویی با سفیر ملکی ناتو، بر اجماع و بسیج ملی در روند صلح تاکید کرده است.
آقای نور گفته: حکومت باید به این امر ملتفت شود که اجماع و بسیج ملی در هر شرایط نیاز جدی است، هم در رفتن به میز مذاکره و یا در صورت به بُن‌بست رفتن روند صلح.


بر اساس خبرنامه صفحه رسمی رهبر جمعیت اسلامی، «در این صحبت در رابطه به اوضاع جاری، ضرورت اجماع و تاکید بر تسریع روند صلح و هم‌چنین نیاز مردم به صلح بحث صورت گرفت».
در همین حال، سفیر ملکی ناتو از ادامه حمایت جامعه جهانی از نیروهای دفاعی و امنیتی و مردم افغانستان اطمینان داده، گفت که یک سلسله اقدامات تازه برای تسریع روند صلح روی دست گرفته خواهد شد.
گفتنی است که روند صلح ماه‌ها است به بُن‌بست خورده و تیم مذاکره کننده دولت و طالبان در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به سر می‌برند. همچنان گروه طالبان تاکنون از شرکت در نشست آتی استانبول خودداری کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا