آخرین اخباراسلایدشوسیاست

عطامحمد نور: حکمتیار با داعش بیعت کرده است

عطامحمد نور، والی بلخ و یکی از سران ائتلاف برای نجات افغانستان می‌گوید که گلبدین حکمتیار با داعش بیعت کرده و در کشتار شیعیان سهیم است.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان که در مراسم نماز عید سعید اضحی در مزارشریف سخنرانی می‌کرد، گلبدین حکمتیار را به همدستی با گروه داعش متهم کرد و گفت که وی در کشتار شیعیان سهیم است.
آقای نور در این خصوص گفته است:« با داعش بیعت داری و در این شکی نیست که در کشتار دسته‌جمعی در افغانستان سهیم هستی، چون بیعت کردن به معنای تایید کردن، خدمت کردن و برای آن جان دادن است.»
والی بلخ ضمن ابراز نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی در سراسر کشور گفت: در آینده نزدیک از توطئه‌های مرکز علیه خودش خلاص شده و خواب را بر هراس‌افکنان در دورترین نقاط حرام خواهد ساخت.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی همچنان افزود: نه تنها ولایت بلخ، بلکه تمام ولایات شمال را به گورستان هراس‌افکنان تبدیل خواهد کرد.
وی با اشاره به توطئه آصف مهمند علیه خودش گفت که برای خنثی‌سازی توطئه‌ها علیه خودش آماده است.
والی بلخ افزود: چندی قبل سران قوم مهمند نزد وی آمده و خواستار حذف پسوند «مهمند » از نام آصف مهمند شده بودند.
وی از قوت گرفتن “ائتلاف ملی نجات افغانستان” سخن زده و گفت: شورای انسجام عرب‌ها، شورای بلوچ‌ها ، شورای قزلباش‌ها و ترکمن‌ها و اقوام جنوبی و مشرقی کشور و ۲۵ حزب سیاسی تاکنون به ائتلاف پیوسته‌اند و این جریان در حال قوی شدن است.
والی بلخ اظهار داشت: برگشت جنرال عبدالرشید دوستم یکی از پایه‌های این ائتلاف شرط حتمی و اولی ائتلاف است. همچنان عدالت اجتماعی، اصلاح دولت در همه بخش‌ها، تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی، مشارکت ملی اقوام در دولت از خواسته‌های دیگر ائتلاف هستند.
والی بلخ گفت: ما در صدد براندازی نظام نیستیم، بلکه خواستار اصلاح آن هستیم، و اصلاح دولتی که غرق در فساد است از حقوق اولیه مردم است. وی افزود: اعضای ائتلاف رکن نظام کنونی می‌باشند و در دهه‌های پیشین و شرایط دشوار کشور نقش اساسی داشته اند و در ۱۷ سال اخیر نیز در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا