آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطامحمد نور: خواستار پایان انحصار قدرت هستیم


عطا محمد نور، والی بلخ و عضو ارشد ائتلاف نجات در همایش گرامی‎داشت از هفته شهید در مزارشریف یک‌بار دیگر بر ختم انحصار قدرت تاکید کرده و افزود که ما به تروریستان و تروریست‌پروران اجازده نمی‎دهیم که آرمان شهدای کشور را با انحصار طلبی و استبداد زیر پا کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در همایش بزرگداشت از هفته شهید در بلخ که در آن داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و شماری از شخصیت‎های سیاسی حضور یافته بودند، عطامحمد نور گفت که ائتلاف نجات برای تغییر اصلاح نظام تشکیل شده و برای حفظ منافع علیای کشور حاضر به هر نوع مذاکره هستند.
همچنان در این همایش آقای نور خواهان برطرف شدن تمام موانع در برابر بازگشت جنرال دوستم معاون اول ریاست‎جمهوری شده و افزود که دسایس سیاسی و موانع به وجود آورده شده در برابر معاون اول ریاست‎جمهوری هیچ‌گونه مبنای قانونی ندارد.
این عضو برجسته ائتلاف نجات، همچنان از رفتن حکومت به سوی استبداد هشدار داده، گفت:« کسانی که با خدعه و فریب می‎خواهند استبداد‎های گذشته را زنده کنند، سخت در اشتباه هستند.»
والی بلخ در بخشی دیگر از سخنانش، ضمن اشاره به اهداف «ائتلاف نجات» تاکید کرد که این ائتلاف در پی بهبود نظام است و نه براندازی آن!
آقای نور از جامعه نیز خواست که به جای گوش دادن به حرف چند نفرِ «بی‌ریشه» به صدای میلیونی ملت افغانستان گوش فرا دهند.
رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در ادامه سخنانش به رویدادهای هراس‌افکنانه در کشور نیز اشاره داشت و افزود که برخی تلاش دارند تا با فریب و حیله و ترورهای‌سازمان‌یافته، ستون‌های اصلی جامعه ما را تضعیف سازند.
گفتنی است که سفر داکتر عبدالله به بلخ و اشتراکش در مراسم بزرگداشت از هفته شهید در مزارشریف گمانی‎زنی هایی را مبنی بر مذاکره حکومت با عطا محمد نور به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا