آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: تبارگرایی ارگ، کشور را به سوی فاجعه می‌برد

عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو برجسته ایتلاف ملی نجات، در پیامی به مناسبت کنفرانس یک روزه «شکوه ایستادگی در خزان توطیه‌ها» که در حمایت از وی برگزار شده بود، گفته است: «کسانی که در هفته گذشته شهید شدند عزیزان ما بودند و حلقاتی که طرح چنین حملات را می‌ریزند، از درک معنای شهادت عاجزند.»
به گزارش خبرگزاری دید، در پیام والی بلخ آمده است که مردم شریف افغانستان باهم برادر‏ند و دسیسه‏‌های جاری‎ نمی‏تواند وحدت ملی مردم را خدشه‌‏دار بسازد.
آقای نور تصریح کرده است: ما در برابر هیچ زور‏گویی سر خم نکرده‌ایم و نمی کنیم.
والی بلخ در ارتباط به ناامنی‏‌های گسترده که در بخش‏‌های گوناگون کشور جاری است می‏‌گوید، نیرو‏های قهرمان امنیتی و دفاعی کشور درمیدان مبارزه خون‎شان می‏ریزد ولی ارگ دنبال دسیسه‏‎سازی و خودکامه‌‏گی است.
در بخشی دیگر از پیام عطا محمد نور آمده است، اولویت‏‌های زیادی وجود داشت که نیاز بود برای تغییرات گسترده به آن‎ها رسیدگی می‏‌شد؛ اما ستون پنجم در داخل نظام در حال انجام دادن کاری است که کشور را به سمت فاجعه راهی خواهد کرد.
وی در این پیام با اشاره به رسانه‎ای شدن مکتوب تبارگرایانه پولیس نظم عامه افزوده:« شما همه شاهد بودید که اخیراً چه رسوایی از داخل وزارت داخله کشور بیرون شد؛ رسوایی که صریح‌ترین آپارتاید را از زبان به اصطلاح شخص اول مملکت بازگو می‎نمود. کلماتی که شاید از دهن صهیونست‌ها، نژادپرستان افریقای جنوبی عصر تبعیض، و در هیچ‌فرهنگی به این صراحت وجود ندارد. شما قضاوت کنید که مگر این، به همین سادگی و تصادفی است؟ چرا از قربانی‎هایی که در هلمند و سایر ولایات، روزانه تابوت شده به خانه‎های‎شان می‎روند، یک چنین ترکیبی پرسیده نمی‎شود؟ یک قطعه ضد شورش اهمیت دارد و یا ساختن یک قطعه برای قطع حملات انتحاری وصدها سوال دیگر!… قضاوت به شما ملت افغانستان. همه این امور برای مشتعل ساختن جنگ در کشور میان اقوام با هم‎برادر این کشور به راه انداخته شده است و بس، اما کور خوانده‏اند؛ چون ملت ما بیدار است و فریب این دسایس را نمی‎خورد.»
با این همه، عطا محمد نور به حکومت هشدار می‏دهد که طرح دسیسه‏ها و توطیه‏ها نمی‎تواند مناسبات اجتماعی و فرهنگی مردم افغانستان را به دشمنی مبدل کند.
گفتنی است که سران جهادی و بزرگان سیاسی کشور، این روز‏ها در نقاط مختلف کشور تاکید کرده‎اند که عطا محمد نور تنها رهبر سیاسی است که در برابر ارگ ایستاده است و از او حمایت نیز می‏کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا