آخرین اخبارافغانستاندولت فراگیرزنانسیاست

‏عطا محمد نور: تعامل با طا-لبان زمینه‌ساز مبدل شدن افغانستان به خطر جدی در منطقه و جهان است

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی می‌گوید که بی‌توجهی در برابر طا-لبان با رویکرد تعاملی، به آنان جسارت بیش‌تر بخشیده است که بیش‌تر از پیش به اقدام‌های غیرانسانی متوسل شوند.

آقای نور در شبکه ایکس نگاشته: «سرزمین ما امروز در دشوارترین شرایط قرار گرفته است. گروهی بر سرنوشت مردم ما مسلط شده اند که به هیچ اصول و ارزشی جز نگاه متحجرانه خودشان باور ندارند».

به گفته‌ آقای نور، «طالبان با حمایت و میزبانی بیش از ۲۲ گروه تروریستی، افغانستان را به لانه‌ امن تروریستان بین‌المللی مبدل کرده و زمینه‌ ترویج و صدور تروریزم را از افغانستان مساعد کرده‌اند».

نور افزوده: «طالبان در عین حالی که جنایات ضد بشری را بصورت مکرر مرتکب می‌شوند، مردم بخصوص زنان و دختران را از حقوق اساسی شان محروم، از جامعه حذف و مصداق عینی اپارتاید جنسیتی را اعمال کرده‌اند».

نور در ادامه نگاشته: «جمعیت اسلامی به این باور است که تعامل با گروه طالبان، جسارت بخشیدن به یک گروه تروریستی منافی آزادی و حقوق مردم است و زمینه‌ساز مبدل شدن افغانستان به خطر جدی در منطقه و جهان».

وی گفته که طالبان نه به تعامل با جهان بشری باور دارند و نه به مطالبات برحق مردم افغانستان وقعی می‌گذارند. آنان گروه بیگانه با فرهنگ و اندیشه مردم مااست که باید به سلطه‌ آنان پایان داده شود و معضل افغانستان با تغییر وضعیت مسلط شده‌ کنونی از طریق پروسه‌ فراگیر ملی حل گردد که نتیجه آن شکل‌گیری دولت فراگیر قانونی برخاسته از اراده مردم افغانستان باشد.

او در اخیر اضافه کرده که «این وضعیت بقا ندارد و بزودی متحول می‌شود و فردای افغانستان را باید بگونه‌ای رقم بزنیم که بار دیگر شاهد برگشت صلح، آرامش، اعادۀ مردم‌سالاری و حقوق انسانی همه شهروندان کشور باشیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا