آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: داعشی‌ها به شمال نیامدند، انتقال داده شدند


عطا محمد نور والی بلخ در پيامی كه به محفل اعلام حمايت شورای قزلباش‌های افغانستان از ايتلاف برای نجات افغانستان ارسال کرده بود ضمن انتقاد از بی‌توجهی حکومت به گسترش داعش در شمال افغانستان گفت است که جنگجویان سرگردان داعش از عراق و سوریه به ولسوالی‌های «درزاب» و «قوش‌تپه» ولایت جوزجان منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، والی بلخ اعلام کرد گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان در حال سربازگیری است و جنگجویان سرگردان این گروه از عراق و سوریه به ولایت جوزجان منتقل شدند.
وی افزود: در حالی که جنگجویان داعش از عراق و سوریه به ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب منتقل شدند و این موضوع امنیت شمال را به مخاطره انداخته است، اما حکومت به آن توجه نمی‌کند.
والی بلخ اظهار داشت: تهدیدهای مشابهی در سایر مناطق افغانستان نیز وجود دارد اما حکومت وحدت ملی بی‌توجهی و سهل‌انگاری اختیار کرده است.
عطامحمد نور همچنان حکومت مرکزی را متهم کرده است که به جای رسیدگی به مسایل اساسی افغانستان به ایجاد بحران پرداخته و برنامه‌های مشکوکی را پیش می‌برد.
وی در ادامه از پیوستن «شورای انسجام قزلباش‌های افغانستان» به «شورای عالی ایتلاف نجات » استقبال کرده است.
این اظهارات آقای نور در حالی است که بارها نمایندگان مجلس و برخی از مقامات محلی، حکومت وحدت ملی را به سهل‌انگاری در مبارزه با گروه تروریستی داعش متهم کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا