آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور: در کنار غوریان عزیز هستیم

عطامحمد نور در پیامی اعلام کرده که از خواست‌های برحق مردم غور که در هوای سرد، انسانی‌ترین و ابتدایی ترین حقوق خویش را طلب می‌کنند، حمایت می‌کند.

عطامحمد نور در پیامی اعلام کرده که از خواست‌های برحق مردم غور که در هوای سرد، انسانی‌ترین و ابتدایی ترین حقوق خویش را طلب می‌کنند، حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پیامی امروز سه‌شنبه(۸ دلو) می‌گوید که از خواست‌های برحق مردم غیور و عزتمند ولایت غور حمایت می‌کند.
آقای نور:امروز آنان برای روزها در جاده‌ها در اين هواى سرد و طاقت فرسا ايستاده‌اند تا انسانی‌ترین و اولیه‌ترین حقوق خود را که برق و سرک است بطلبند.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی افزوده که «متأسفانه با گذشت روزها، کسانی که بیشترین رأی مردم غور را کسب کرده‌اند، هیچ تلاشی برای رسیدگی و حمایت از این خواست‌های انسانی و موجه نکرده‌اند».
او در ادامه تصریح کرده که حمایتش را از این خواست‌های برحق مردم غور اعلام می‌کند و انتظار دارد که حکومت مرکزی در راستای رسیدن مردم غور به حقوق شان توجه جدی کند.
عطامحمد نور: من و حزب جمعیت اسلامی افغانستان که اعضای بسیار شجاع و قهرمانی در این خطه داشته است، حمایت خود را از اين خواست‌های برحق مردم غور اعلام کرده و انتظار داریم که حکومت مرکزی در راستای رسیدن مردم عزتمند غور به حقوق‌ شان، توجه جدی کند. همچنين از جامعه جهانى تقاضا داريم تا به اين صداى غوريان لبيک بگويند تا اين شهروندان محروم ما نيز از ابتدائی‌ترين نعمات زندگی برخوردار شوند.
گفتنی است که مردم ولایت غور برای چند روز است که با تظاهرات و بستن ادارات دولتی در آن ولایت، خواستار توجه حکومت مرکزی به وضعیت شان بوده و نسبت به سهم ولایت غور در بودجه سال ۱۳۹۹ معترض هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا