آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پیگیری یک گزارش مجعول؛

عطا محمد نور: شبکه تی جی ۱ باید پاسخگو باشد/ از طرق قانونی جعل رسانه‌ای را پیگیری می‌کنم

خبرگزاری دید: به دنبال نشر گزارشی از سوی شبکه تی جی ۱ ایتالیا مبنی بر پرداخت رشوه از سوی قطر به برخی رهبران افغانستان، عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی می‌گوید که از طرق قانونی پرونده این گزارش مجعول را پیگیری خواهد کرد.

آقای نور ضمن تاکید بر جعلی بودن این گزارش و اسناد ارائه شده در آن، در مصاحبه‌ای با سرویس خبری پریما گفته که به او هتک حرمت شده و شبکه تی جی ۱ باید مسئول جعل پراکنی خود باشد.

رهبر جمعیت: من از طریق رسانه‌ها از این گزارش افتراآمیز توسط تی جی ۱ایتالیا مطلع شدم که به دروغ من را به دریافت پول از قطر متهم کرده است.

به گفته آقای نور، «مدارک جعلی است. آن‌ها همچنین از سربرگ و نشان دولتی قطر سوء‌ استفاده کردند. به عنوان یک اصل اساسی، رسانه‌ها باید اسناد را با منابع مختلف تأیید می‌کردند.  آنچه اتفاق افتاد صحت و بی‌طرفی رسانه‌ها را مورد تردید قرار می‌دهد».

این رهبر سیاسی به دنبال نشر گزارش تی جی ۱، جهت پیگیری این پرونده نامه‌ای نیز به وزارت خارجه قطر فرستاد و از آن‌ها خواستار وضاحت در مورد آن شد.

آنچه به عنوان اسناد رسمی در گزارش تی جی ۱ مستند شده، با سربرگ وزارت خارجه قطر و به زبان فارسی نگارش یافته که موضوع را کمی مشکوک می‌سازد؛ زیرا زبان رسمی قطر عربی است و قاعدتاً تمام اسناد و مدارک رسمی آن نیز به زبان عربی باشد.

وی در ادامه بیان داشته: رسانه‌ها نام من را لکه‌دار کردند. این خبر در رسانه‌های بین‌المللی، ملی و محلی بازتاب گسترده داشت، پیامد‌های خارجی هم دارد، همه این‌ها به اعتبار من آسیب جدی وارد کرده است.

 والی پیشین بلخ با جعلی خواندن اسناد و ابراز تأسف نسبت به کار غیرحرفه‌ای این رسانه‌ ایتالیایی بیان داشت: اول از همه، هیچ کس با گذاشتن آثار و امضاهای مکتوب به کسی رشوه نمی‌دهد.

رهبر جمعیت اسلامی با اشاره به این‌که این گزارش تحقیقات ضعیفی داشته افزود: برای رسانه‌ها، بررسی متقابل باید در اولویت باشد. درعوض، حتی برای تایید با ما تماس نگرفتند. پشت این خبر ممکن مخالفان سیاسی ما باشند که نگران حمایت عمومی و مصمم به تضعیف اعتبار ما هستند. 

وی همچنین بیان داشته که رفتار غیرحرفه‌ای و نیت سوء علیه وی در گذشته نیز صورت گرفته، اما با شکست مواجه شده است.

آقای نور تاکید کرد: من نامه‌ای به Tg1 فرستادم و از آن‌ها خواستم هر گونه اسنادی را که علیه من دارند منتشر کنند. آن‌ها هنوز پاسخی نداده‌اند و مطمئن نیستم که پاسخ دهند. اکنون قدم دوم خود را برمی‌دارم و با وکیل خود این هتک حرمت را تعقیب می‌کنم. عدالت باید اجرا شود. نمی‌توان به سادگی با مطرح کردن یک اتهام بی‌اساس، کسی را بدنام کرد. Tg1 باید پاسخگو قرار داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا