آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور: مسئولان گمرک اسلام‌قلعه باید پیگرد قانونی شوند

عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند به آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه-هرات، گفته است که مسئولان این گمرگ باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند به آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه-هرات، گفته است که مسئولان این گمرگ باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در پیوند به آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه-هرات گفته است که آتش‌سوزی در گمرک اسلام‌قلعه- هرات که در پی آن خسارات هنگفت و‌ کمرشکن مالی به جامعه‌ تجاری وارد گردید، رویداد بسیار تکان دهنده و زیان بزرگ اقتصادی بر پیکر نیم‌جان اقتصاد کشور است.
آقای نور همچنان گفته است که عاملان این رویداد که نیاز به پیگرد و بررسی جدی دارند، یک طرف قضیه است، اما برخورد با سکتور خصوصی به عنوان کلک ششم، در پی این رویداد بسیار تاسف‌بار است.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی همچنان گفته است که سکتور خصوصی همیشه به عنوان بازو و حامی حکومت در رشد و انکشاف کشور نقش ارزشمندی داشته‌اند که نباید آنرا نادیده گرفت. حمایت از این سکتور به مفهوم تقویه اقتصاد ‌و پیامد آن توسعه کشور است.
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی تاکید کرده، حکومت مکلفیت دارد که ضمن پیگرد جدی عوامل قضیه، آنانی را که در این رویداد صدمه دیده‌اند، مورد حمایت قرار دهد. خساره وارده به حدی سنگین است که بر شانه تاجران صدمه دیده سنگینی می‌کند و نیاز است در این مرحله حساس از آن‌ها حمایت لازم صورت گیرد.
گفتنی است که در آتش‌سوزی مهیب گمرک اسلام‌قلعه، تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰ میلیون دالر به سکتور خصوصی خسارت وارده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا