آخرین اخبارافغانستان

عطا محمد نور: نیروهای امنیتی باید روحیه تهاجمی داشته باشند

همایش مردمی با شرکت اقشار مختلف مردم بلخ به منظور بزرگداشت شهدای قول اردوی ۲۰۹ شاهین و حمایت از نیروهای امنیتی، در مزار شریف برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این همایش، بیش از یک‌هزار تن از اقشار مختلف مردم ولایت بلخ، اعم از علما، مسوولین دولتی، نمایندگان شورای ولایتی، فعالانی مدنی و جوانان حضور یافته بودند.
محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه کشور که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: کشورهایی که خود را پرچمدار دموکراسی می‌دانند، از سازمان‌های تروریستی در افغانستان حمایت می‌کنند.
وی افزود: دشمنان در صدد از بین‌بردن اتحاد و یکپارچگی مردم‌اند، تا اختلافات مردم مانع از ایستادگی جدی و قوی در برابر دشمنان شود.
از سوی هم، عطا محمد نور، والی بلخ نیز ضمن سپاسگذاری و قدردانی از شهامت و شجاعت مردم کشور در راستای مبارزه با تروریزم، گفت: نیروهای امنیتی کشور خود را تنها احساس نکنند، زیرا مردم بلخ قدم به قدم و لحظه به لحظه همراه و همکارشان هستند.
والی بلخ، دکتورین نظامی جنگ در کشور را نادرست و ناموفق دانست و گفت: ضروری است که نیروهای امنیتی روحیه تهاجمی داشته باشند.
آقای نور همچنان تصریح کرد: در حال حاضر، ما با بحران مدیریت نظامی و جنگی مواجه هستیم و رییس‌جمهور باید هرچه زودتر در رهبری و مدیریت قوای مسلح کشور تغییرات اساسی و جدی ایجاد کند.
وی بار دیگر تاکید کرد که تقرری‌ها و انتصاب‌ها باید براساس شایستگی و توانمندی باشد، نه براساس ملاحظات سیاسی، حزبی و قومی.
والی بلخ از دولت خواست تا پالیسی مشخصی برای صلح، و تعریف معینی از دوست و دشمن داشته باشد.
وی گفت: بسیاری ازکشورهای کمک‌کننده به‌صورت جداگانه با طالبان مذاکره می‌کنند که این کار سبب مشروعیت‌بخشیدن به تروریستان می‌شود.
در این نشست همچنان علما، شورای ولایتی، فعالان مدنی و جوانان نیز حمایت و پشتیبانی‌شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام داشتند.
گفتنی است که پیش از این نیز، مردم بلخ، علما، جامعه مدنی و شورای ولایتی این ولایت هر کدام به‌صورت جداگانه حادثه روز جمعه قول اردوی شاهین را محکوم کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا