اسلایدشوافغانستان

عطا محمد نور: هدف من آوردن آرامش برای مردم است

عطا محمد نور، والی بلخ در پایان عملیات سه روزه ” انکشاف البرزها” در کوه البرز ولایت بلخ، این عملیات را پُردستاورد خواند .

به گزارش خبرگزاری دید، عملیات ” انکشاف البرزها” در ساحات کوه البرز ولایت بلخ که از روز جمعه آغاز شده بود، نیمه‌شب گذشته به پایان رسید.

عطا محمد نور، والی بلخ که شخصاً رهبری این عملیات را به دوش داشت، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، این عملیات را پُردستاورد و موفق دانست.

وی هدف از شرکت‌اش در این عملیات را آوردن امنیت و آرامش برای شهروندان دانست و گفت: برای تامین امنیت مردم حاضرم هر سختی و مشکل را تحمل کنم .

آقای نور همچنان افزود: در این عملیات تمامی نیروهای امنیتی کشور اعم از اردوی ملی، پولیس ملی، امنیت ملی و خیزش‌های مردمی سهم داشتند.

وی گفت: بعد از پیوستن«قوماندان خان چریک» به پروسه صلح نیاز احساس می‌شد تا در منطقه البرز، عملیات تصفیوی به منظور قلع و قمع‌کردن دشمن به راه انداخته شود.

والی بلخ گفت: در آینده روی پلان عملیاتی مشترک با ولایت سرپل کار خواهد شد تا مخالفین مسلح که در مناطق هم‌مرز دو ولایت ، فعالیت می‌کنند نیز از بین برده شوند.

آقای نور افزود: ولایت بلخ با ۴ ولایت دیگر هم‌ سرحد است که فعالیت مخالفین و نا‌امنی ولایات همجوار بلخ را نیز متاثر می‌سازد .

با این حال، مسوولین امنیتی بلخ می‌گویند، در جریان این عملیات ۳۶ تن از مخالفان مسلح دولت کشته شده‌اند. همچنان ۹ تن از افراد خیزش مردمی به شمول حاجی حضرت شاه یکی از قوماندانان خیزش مردمی در این نبرد کشته شده‌اند.

گفتنی است که در نتیجه این عملیات، مناطق چهارسای، لقمان‌ها، قراغلی، کلتاج، مچلدی و چیله سنگو از قریه‌های منطقه کوه البرز ولسوالی چمتال از تصرف مخالفان بیرون شده‌اند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا